Gå til innhold

Trenger feedback på hvordan jeg kan forsette denne sangen

Rtse

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg laget dette for rundt 5 dager siden, men etter det så har jeg ikke fått til å gjort noe. Det er sånn stort sett hver eneste gang jeg lager noe. Jeg lager noe bra, vanligvis ikke så langt som dette men jeg får aldri til å legge på en fortsettelse dessverre. Det er veldig irriterende og har lyst til å bli ferdig med en sang, spesielt denne. Om noen har noen tips eller ideer så tar jeg gjerne imot det.

(Om noen har lyst til å bruke en chat for å kommunisere så kan du legge meg til på skype eller så kan vi snakke på IRC).

Her er sangen: https://soundcloud.com/user-739243024/insert-title-here-demo

Jeg bryr meg ikke så veldig mye om hva jeg kan gjøre for å gjøre det jeg har så langt bedre egentlig, jeg synes det er ganske bra, men tar imot tips på det også. Mixingen er ikke så bra, det vet jeg.

Takker for svar på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra jobba. Du har introen på plass. Det eneste jeg reagerer på er at du kjører litt vel hardt på i slutten i forhold til hva den burde så den mister "pusten", men det er jo omentrent blitt standard selv om det ikke er bra for lyden sin del, men det vet du vel om allerede.

Skal du jobbe videre med en så massiv miks du legger opp til må du i alle fall disponere lydbilde svært bra og være supernøye med intstrumentene og komposisjonen i tillegg til å trimme vekk alt som kan bidra til at det blir gjørmete og udefinert (congested) og heller kjøre få elementer med en god effektrekke. Det du kjører nå funker, men kommer det mer til blir det fort grøtete. Prøv gjerne å skru ned litt på klang og shape den heller optimalt. Miksingen er generelt veldig god om du har gjort den selv og ikke brukt klipp-og-lim elementer på boks. Jeg tenker et triks der du filtrerer låten helt mellom 110 og 3520 og fremdeles hører essensen i den og alt er rimelig klart adskilt er en måte å sikre seg på.

Gjorde en kjapp test, og om du forsetter med den måten du tenker så har du gjort gode prioriteringer.

Miksingen god, men ikke kjør den for hardt. Den balansen må du eksperimentere med. Tenk smart og sofistikert heller enn å gasse for mye på så det går over sweetspoten. Det du forsøker å etterligne er produsenter med årevis med erfaring, og de resultatene får du som regel ikke over natta. Mye kan gjøres bedre om du lager noe ferdig, stem-mikser det ned og får det mastret profesjonelt.

Beste rådet er egentlig å lytte til musikk som er slik du vil lage og lære av det via eksperimentering og legge deg så tett opptil som mulig.

110-3250.wav

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noen tips på hva jeg kan gjøre etter dette da? Jeg spiller den, så tenker jeg en pause. Problemet er at jeg ikke får til å lage en god pause, har prøvd mange forskjellige ting og metoder men det er veldig vanskelig. Altså, jeg kan lage en god slutt på det men ikke en god pause sånn at det spiller det samme om igjen. Også lurer jeg også på hvordan jeg kan få den andre halvdelen til å høres litt sånn "høyere" ut da, altså at den er litt større enn den første halvdelen. (Andre halvdelen er ikke inkludert men jeg tenker å ha den etter pausen). 

Endret av Rtse
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt hva du gjorde men det høres ikke særlig bra ut. :p Men takker for tips og råd.

Poenget er ikke at det skal høres sånn ut, det er bare en test på om du har nok av elementene dine i senter av frekvensspektret så de f.eks høres bra ut på små elementer

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke ut Above & Beyond mikser, samt Paul Okenfold og Paul van Dyk. Ikke de helt ferske, men litt tilbake i tid. Du har sikkert noen andre referanser selv også, dette er bare det jeg kommer på i farta. Hvis du søker etter det på YouTube f.eks så kommer det vanligvis opp lignende ting. Det virker litt som du prøver å gjenskape noe du har hørt før som du ikke helt finner ut av, for dette er veldig innenfor sjangeren. Det er ikke noe i veien for å lage din egen vri heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...