Kronidioten Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Hei! Jeg oppdaget at indre drivaksel-mansjett var gåen da jeg byttet om til vinterhjul i høst. Jeg bruker ikke bilen spesielt mye og jeg har rett og slett ikke tatt meg tid til å fikse det. Det jeg egentlig lurer på er om drivakselen tar skade av at mansjetten er gåen? Bør det fikses ASAP, eller kan det vente til det blir litt varmere i været? Takk på forhånd for svar! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Spesielt på denne tiden av året er det ganske kritisk. Salt og dritt kommer seg inn, vasker ut fettet og du får stor slitasje. 1 Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 16. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2016 Okei. Det jeg fryktet... Får bare krype til korset og bytte den i dag selv om det er 10 minusgrader ute. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 16. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2016 Viste seg at den ytre mansjetten også er gåen, så da venter jeg med å skru til jeg har fått begge mansjettene. Noen som vet hvordan dette skjer? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Det er jo gummi. De vil jo tørke ut og sprekke når de blir gamle. Er det stor vinkel på akslingen vil dette også gjøre at de slites fortere. F.eks. på heiste pickuper og lignende. 2 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Normalt så er det mye jobb å bytte mansjettene siden de fleste er helstøpt ( du må ta løsne drivakselen fra navet) Byttet nettopp mansjetter på min bil (en toyota) og bestillte da delbare mansjetter. Så lenge drivknutene er ok så er det ingen problem å bare bytte mansjettene, og delbare mansjetter er geniale i så måte. Men du må bytte dem så snart som mulig, ellers kan du risikere å måtte bytte drivknutene også hvis de blir ødelagt av sand, vann og salt. 1 Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 17. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg vet det er litt jobb å løsne hele drivakselen, men når jeg først skal bytte de så gjør jeg det heller ordentlig. Men takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå