Kontorstol Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) Hei! For noen dager siden begynte jeg å få ekstra reklame i f.eks Google og Youtube, og så dukket det opp flere programmer som jeg ikke hadde installert. Disse programmene slettet jeg, og kjørtes først en full system scam og en boot-scan med avast. Den fant flere virus, og disse ble slettet. Men noen timer senere dukket programmene og reklamen opp på nytt. Det kommer også opp en program som har "den nyeste oppdateringen" til det siste programmet jeg brukte, som f.eks Ccleaner. Er det noen som har noen tips? Edit: Nå kom den igjen Endret 16. januar 2016 av Kontorstol Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 og kjørtes først en full system scam Hmmm, tror ikke du gjorde saken bedre hvis du kjørte en "full system scam" Løk til revolver. Det er noen programmer som det som legger seg inn på et titalls steder. Vært borti de greiene i gode gamle WinXP sine glansdager og det er mer eller mindre umulig å få vekk. En system restore kan hjelpe, men tvilsomt. Jeg hadde lagt inn Windows på nytt uten å beholde noenting. Hva gjorde du rett før problemet oppsto? Det er noen programmer som ser trygge ut og har "godt rykte" som legger inn slik crap ved siden av, noen ganger så kan du huke av for å la vær å installere ekstra ting (som Ask-verktøylinjetingen, i Java er det vel) mens andre ganger så installeres driten automatisk. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2016 Jeg er alltid forsiktig når jeg laster ned gratis software, men jeg har nok slurvet litt. Siden jeg skal til å starte på bacheloroppgaven min nå fremover er det kanskje best å kjøre safe og bare reformatere hele maskinen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Hovedmaskinen min har veldig strenge regler for hva den får lov å gjøre hvertfall. Er det en "studie-PC" så bør du nok være mer streng med den ja. Starte på blanke ark er alltid det beste 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå