Gjest Slettet+123486210 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Hei, jeg har en venn som har dette problemet med at han ikke får starta pcen sin. Feilmelding: BOOTMGR is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart Operativsystem: Windows 7 32 bit Bios Model: American Megatrends v02.61 Jeg har prøvd å starte pcen med en bootable linux slacko puppy 6.3.0 , men samme feilmelding kommer hele tiden Håper på svar hilsen minerinnorway Lenke til kommentar
Ntenz Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) Hvis du prøver å boote fra cd og fortsatt får samme melding så booter du ikke fra cd. Google feilmedlinga og du får opp en lang liste med forskjellige måter å fixe dette på. Endret 16. januar 2016 av Hårek Unødvendig sitering Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) 1. booter fra usb fordi det er ikke cdrom på pcen 2. har googla men finner ingenting som fungerer Endret 16. januar 2016 av Slettet+123486210 Unødvendig sitatpyramide Lenke til kommentar
Ntenz Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) ok, usb og cd går for det samme. får du feilmeldinga uansett så kan du umulig boote fra usben Eller misforstår jeg deg helt, at du kommer deg inn i linux men ikke får reparert? Lag en bootbar usbstick med os installen og prøv dette, veldig mange som får dette til å virke. insert your OS CD/usb go to DOS window and type in your OS drive (usualy C:\) type in bootrec /FixMbr then type in bootrec /fixboot then type in bootrec /rebuildbcd then type in exit restart your computer Endret 16. januar 2016 av Hårek Unødvendig sitatpyramide Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 ok, usb og cd går for det samme. får du feilmeldinga uansett så kan du umulig boote fra usben Eller misforstår jeg deg helt, at du kommer deg inn i linux men ikke får reparert? Lag en bootbar usbstick med os installen og prøv dette, veldig mange som får dette til å virke. insert your OS CD/usb go to DOS window and type in your OS drive (usualy C:\) type in bootrec /FixMbr then type in bootrec /fixboot then type in bootrec /rebuildbcd then type in exit restart your computer Det går ikke ann å boote i noe, ikke linux, windows eller noe annet.... Lenke til kommentar
Ntenz Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Og da er dere 100% sikre på å ha satt opp riktig boot rekkefølge i bios? at usb bootes før hdd. For meg høres dette veldig rart ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå