Gå til innhold

Aldri sett star wars

Håkonv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se 4, 5, 6 og 7 i den rekkefølgen. 1, 2 og 3 kan du fint hoppe over.

Forsåvidt ikke uenig, men 1-2-3 gir fine perspektiv på hvordan det "nåværende" systemet kom på plass imo. Samt som kontrast for å forstå hvorfor 7 ble så godt tatt imot. 

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle sjå star wars.

Men kan ingenting om star wars. Er der fleire star wars filmer? Gidder ikke tegnefilm.

Hva skal jeg se først? Hvor kan jeg se filmen(e) ?

Hei jeg har heler aldri sett Star Wars. Litt nysgjerrig på hva som gjr at du plutselig har interesse for å se alt innen dette? Bare nysgjerrig altså ikke noe negativt ment  :)

Lenke til kommentar

Man trenger ikke bruke tid på 1-2-3 lenger. Topher Grace redigerte dem sammen som gir godt nok grunnlag for de originale filmene i serien. Jeg så den på Youtube, tenker den ligger fortsatt der enda.

Jupp, det er et par fanedits der ute, og de har alle til felles at de stort sett er like gode å se som alle tre filmene. De får med seg alt man trenger å vite fra alle tre, og komprimerer det ned til èn film.

Denne versjonen så jeg nylig (Phantom Edit), i sammenheng med å gjense filmene før episode 7.

https://www.youtube.com/watch?v=y9LEhOZZbuk

Det finnes bare to forskjellige måter å se hele serien på etter min mening, forsåvidt.

4, 5, 6, Phantom Edit, 7

4, 5, Phantom Edit, 6, 7

Begge disse metodene bevarer alle overraskelser og twists i alle filmene, samtidig som man får bakgrunnhistorien og også litt pause mellom originaltrilogien og ep 7.

Lenke til kommentar

Men kan ingenting om star wars. Er der fleire star wars filmer? Gidder ikke tegnefilm.

Hei jeg har heler aldri sett Star Wars. Litt nysgjerrig på hva som gjr at du plutselig har interesse for å se alt innen dette? Bare nysgjerrig altså ikke noe negativt ment :)

Det er så mykje oppstyr rundt filmane, så tenkte jeg skulle prøve å sjå kva det handla om og sann :) å så har jeg hørt at det er br filma.
Lenke til kommentar

Hei jeg har heler aldri sett Star Wars. Litt nysgjerrig på hva som gjr at du plutselig har interesse for å se alt innen dette? Bare nysgjerrig altså ikke noe negativt ment :)

Det er så mykje oppstyr rundt filmane, så tenkte jeg skulle prøve å sjå kva det handla om og sann :) å så har jeg hørt at det er br filma.

Ja jeg vet man kan fort føle seg litt outsider om en ikke har sett de filmene. Er også mange filmer i dag som refererer til strt wars eller som er parodier. Jeg vil anbefaler Space Balls som er laget på 80 tallet eller noe sånt. Kanskje mest morsomt om du ser det etter du har sett litt Star Wars jeg syns den var gøy uten å sett noe original star wars da.

Lenke til kommentar

Er det politisk ukorrekt å si at man liker 1-3?  Mulig jeg gjør det fordi jeg så dem først uten å kunne den riktige "religionen"...

Det er lov å si man ikke aktivt misliker de, men det er helt klart ulovlig å kalle dem bra, like bra eller bedre enn originalene.

Lenke til kommentar

Har ikke sett de andre fan-editene, er vel denne Phantom Edit som Topher Grace gjorde, og syns han gjorde bra jobb, uten å avsløre for mye.

Det er lov å si man ikke aktivt misliker de, men det er helt klart ulovlig å kalle dem bra, like bra eller bedre enn originalene.

Lol, ja. :p Noen går så langt og nekter at de eksisterer... :ph34r:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg synes at det blir for tomt med bare de tre originale og 7'ern, og ja, the prequels er ikke verdens beste, ønsker at filmene blir remade i nærmere fremtid, men det alene vil ikke si at the prequels er noe du ikke bør se. 
The prequels forklarer en del og gir en grei oversikt på hva og hvorfor ting skjer når det gjelder konflikter. At man sier at du bør droppe the prequels er ikke noe annet enn at du tar vekk de minste kakestykkene fra platen uten å spise dem, hvis du er veldig interessert i The Star Wars Franchise historien så anbefaler jeg mest på å se rekkefølgen 1-2-3-4-5-6-7. Enkel og grei, ta det verste til slutt og ta de bedre til slutt som en belønning hvis the prequels blir bare forferdelig for deg.

Lenke til kommentar

Bare drit i prequel-trilogien. Går med et håp om at de erklæres ikke-kanoniske og lages på nytt. Jeg ga opp et kvarter inne i episode to og har enda ikke sett episode tre. Hvis du orker kan du se dem mellom den gamle trilogien og den nye.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...