Gå til innhold

Erfaringer med Zowie FK1 eller Steelseries Rival?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha meg ny gamingmus, hovedsaklig til fps som csgo. Har fra før intellimouse 3.0. Har lest litt på nettet at man bør minimum ha 500hz ultra polling på musa, ne jeg leser at min nåværende mus ikke har(125hz ifølge nettet). SKulle opprinnelig ha en trådløs, men det er ikke lenger et krav.

Kan ikke så mye på området fra før, så har tatt disse 2 i overskriften til vurdering. Noen som har noen erfaringer eller meninger å dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt begge.

Zowie FK1 har veldig stive M1 & M2 knapper, så visst du feks bruker AWP kan det være et problem.

Første Zowie FK1 modellen har helt sykt dårlig klikk latency, så den anbefaler jeg ikke i det hele tatt. 

De nyeste Zowie by BenQ har litt bedre, men Rival har fremdeles bedre M1 & M2 knapper.

IME 3.0 er dritt bra! Men i Windows 10 går det vel ikke å overklokke den til 500/1000hz dessverre... 

Du kan også titte på Zowie EC1-A by BenQ visst du liker shapen på IME 3.0. Kun Maxfps som har Zowie by BenQ som er deres siste revisjon. 

Lenke til kommentar

Har hatt begge.

Zowie FK1 har veldig stive M1 & M2 knapper, så visst du feks bruker AWP kan det være et problem.

Første Zowie FK1 modellen har helt sykt dårlig klikk latency, så den anbefaler jeg ikke i det hele tatt. 

De nyeste Zowie by BenQ har litt bedre, men Rival har fremdeles bedre M1 & M2 knapper.

IME 3.0 er dritt bra! Men i Windows 10 går det vel ikke å overklokke den til 500/1000hz dessverre... 

Du kan også titte på Zowie EC1-A by BenQ visst du liker shapen på IME 3.0. Kun Maxfps som har Zowie by BenQ som er deres siste revisjon. 

Så du var missfornøyd med zowie fk1? Er det den nyeste modellen komplett har inne?

Merker du forskjell på 125hz og 500hz ultra polling?

Har du prøvd steelseries rival og kan si noe om den? :)

Lenke til kommentar

Jeg er misfornøyd med FK1 ja. Bruker Zowie ZA11 selv, men FK1 syntes jeg har bedre form.

Når du gjør flicks i CSGO, eller beveger deg fort, når man ofte over 2m/s, avhengi av hvor høy sensitivitet du har. 

IME 3.0 klarer bare 1.5m/s, eller 1.9m/s når du har overklokket usb porten til 500/1000hz. Så da vil du få negativ akselerasjon i dette tilfellet, eller funksjonsfeil. Merker man forskjell på 125hz og 500hz? ja uten tvil, det er litt som 60hz vs 144hz skjerm. 

Jeg har hatt 4 Rival faktisk, måtte bruke RMA 3 ganger! :D

Hvilken form man liker er litt personlig preferanser, men for min del er det ingen ting å utsette på den, annet en at kvaliteten ikke er på topp. Den er ikke verdt over 500kr. 

Lenke til kommentar

Jeg er misfornøyd med FK1 ja. Bruker Zowie ZA11 selv, men FK1 syntes jeg har bedre form.

Når du gjør flicks i CSGO, eller beveger deg fort, når man ofte over 2m/s, avhengi av hvor høy sensitivitet du har. 

IME 3.0 klarer bare 1.5m/s, eller 1.9m/s når du har overklokket usb porten til 500/1000hz. Så da vil du få negativ akselerasjon i dette tilfellet, eller funksjonsfeil. Merker man forskjell på 125hz og 500hz? ja uten tvil, det er litt som 60hz vs 144hz skjerm. 

Jeg har hatt 4 Rival faktisk, måtte bruke RMA 3 ganger! :D

Hvilken form man liker er litt personlig preferanser, men for min del er det ingen ting å utsette på den, annet en at kvaliteten ikke er på topp. Den er ikke verdt over 500kr. 

Da har jeg bestilt både fk1 og Rival. Har selvsagt også sett på razer mamba, siden den er så sinnsykt stilig med lysene and shit, men har dårlig erfaring fra tidligere med den forbaskede synapsen. Har du prøvd den nye mamba?

Lenke til kommentar

Alle moderne mus har 125/500/1000hz. 

Kun eldre slik som IME 3.0 har 125hz, den er jo... over 10 år gammel? 

CSGO handler om å være konsistent og utelukke variabler som feks negativ/positive akselerasjon.
Hvertfall om man ønsker å gjøre det lettere for seg selv. Laser er helt horribelt etter å ha brukt optisk. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Alle moderne mus har 125/500/1000hz. 

Kun eldre slik som IME 3.0 har 125hz, den er jo... over 10 år gammel? 

CSGO handler om å være konsistent og utelukke variabler som feks negativ/positive akselerasjon.

Hvertfall om man ønsker å gjøre det lettere for seg selv. Laser er helt horribelt etter å ha brukt optisk. 

Ja det høres jo ganske logisk ut det. Så laser er som en nedgradert optisk? xD

Kan en trådløs mus ha 125/500/1000hz ultrapolling?

Lenke til kommentar

kana v2 er billig og bra.

omron knapper og flawless sensor. Eneste er vel at liftoff visstnok kan være litt høy i forhold til andre moderne gaming mus på visse underlag.

Zowie fk1 stiller ganske likt som kana v2, men koster 200kr mer.

Lenke til kommentar

Har dere på "enhance pointer precision" i Windows i fps spill? Jeg hører alle anbefaler å slå det av, men jeg har spilt med det i 8 år. Er det sant at over tid blir man mye bedre av å spille uten?

Enkelte spillere liker å spille med litt peker akselerasjon, men problemet med "enhance pointer precision" i windows er at den har alt for mye.

Lenke til kommentar

Har hatt begge.

Har nå prøvd den første versjonen av FK1, og er helt enig med deg angående klikk latency. Føles nesten veldig "tung" å trykke på, noe jeg finner litt problematisk når jeg må gjør kjappe knappetrykk.

Antar Rival er rett rundt hjørnet, så er spent på denne også. FK1 tror jeg at jeg kommer til å returnere grunnet de harde knappene. Men 1000hz var en helt ny opplevelse.

Har dere på "enhance pointer precision" i Windows i fps spill? Jeg hører alle anbefaler å slå det av, men jeg har spilt med det i 8 år. Er det sant at over tid blir man mye bedre av å spille uten?

Enkelte spillere liker å spille med litt peker akselerasjon, men problemet med "enhance pointer precision" i windows er at den har alt for mye.

Har slått det av nå, og syns det fungerer bortimot like bra :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...