Anneli94 Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Hei, som tittelen tilsier, så trenger jeg en ny grafisk kalkulator. Jeg har tidligere eid en casio fx 9750, denne har sluttet å virke etter lang og tro tjeneste og har fått lånt en 9860 inntil videre som jeg er mer fornøyd med. Jeg står litt fast mellom Casio FX-9860 og FX-CG20 som en erstatter. Jeg vet hva jeg får med førstnevnte, men CG20 frister da den har en klarere skjerm. Jeg lurer på, er det noen som har erfaring med CG20 sammenlignet med 9750/9860? Er den verdt de ekstra pengene? Begge to av disse kalkulatorene er godkjent som eksamens kalkulator på studiestedet jeg skal starte til høsten. På forhånd takk. :-) Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Etter hva jeg ser så er den største forskjellen designet og (farge)skjerm. Lenke til kommentar
Anneli94 Skrevet 16. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2016 Etter hva jeg ser så er den største forskjellen designet og (farge)skjerm. Uttrykket meg muligens noe uklart. Det jeg er på jakt etter er om noen har erfaring med kalkulatoren, tenker mer spesifikt på opplevelsen av skjermen. Om skjermen i seg selv gjør det verdt å legge 200-300 kroner ekstra på bordet. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Tror FX-9860 er mer brukt, som betyr at det er lettere å få brukerstøtte når du trenger det. Jeg kan ikke være skråsikker på dette, men prater bare av erfaring og observasjon. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) FX-9860gii og CG20 har (så og si) identisk software bortsett fra at CG20 har fargeskjerm noe som er en fordel om man plotter flere grafer samtidig. Endret 16. januar 2016 av BigJackW Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Uttrykket meg muligens noe uklart. Det jeg er på jakt etter er om noen har erfaring med kalkulatoren, tenker mer spesifikt på opplevelsen av skjermen. Om skjermen i seg selv gjør det verdt å legge 200-300 kroner ekstra på bordet. Du uttrykket deg ikke uklart. Jeg har ikke brukt CG20 selv, men jeg har sett tester og eier en annen Casio kalkulatorer som har sammenlignbar oppløsning, meni kke fargeskjerm. Samt jeg har en an annen kalkulator med fargeskjerm og høyoppløselig skjerm. Det ser bedre ut enn dotmatirx slik som vi har hatt i hele min levetid og lengre enn det, men funksjonsmessig er det nesten ingen forskjell. Lenke til kommentar
Anneli94 Skrevet 16. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2016 Uttrykket meg muligens noe uklart. Det jeg er på jakt etter er om noen har erfaring med kalkulatoren, tenker mer spesifikt på opplevelsen av skjermen. Om skjermen i seg selv gjør det verdt å legge 200-300 kroner ekstra på bordet. Du uttrykket deg ikke uklart. Jeg har ikke brukt CG20 selv, men jeg har sett tester og eier en annen Casio kalkulatorer som har sammenlignbar oppløsning, meni kke fargeskjerm. Samt jeg har en an annen kalkulator med fargeskjerm og høyoppløselig skjerm. Det ser bedre ut enn dotmatirx slik som vi har hatt i hele min levetid og lengre enn det, men funksjonsmessig er det nesten ingen forskjell. Takker for bra svar. Lenke til kommentar
Anneli94 Skrevet 16. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2016 FX-9860gii og CG20 har (så og si) identisk software bortsett fra at CG20 har fargeskjerm noe som er en fordel om man plotter flere grafer samtidig. Det du skrev fikk meg til å tenke litt. Er ikke så mye plotting av grafer i studiet jeg skal gå, men mer utregning av uttrykk. Tenker jeg sparer litt penger og går for 9860. Takk for godt svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå