Gjest Bruker-68389 Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg klarte å slette en fil på 5.7GB som var en videofil tatt opp av fraps. Dette skjedde ikveld, og det har vært 2 rebooter siden. Jeg har prøvd ørten forskjellige programmer nå, men ingen av dem finner filen. Hvordan får jeg til dette ? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Har du prøvd Recuva https://www.piriform.com/recuva Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 (endret) Har du prøvd Recuva https://www.piriform.com/recuva Jepp, og 8 andre... Jeg har fått til dette før, men jeg husker ikke hvilken software jeg brukte den gang. For meg virker det som at det er et problem at jeg har bootet siden filen ble slettet. Dette burde ikke være et problem i realiteten. Jeg har forøvrig fjernet alt av muligheter for system restore og slikt, så jeg kan ikke høyreklikke på mappen og velge Restore Preivous Version. Endret 15. januar 2016 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Jo, dette er selvsagt et problem da OS'et ditt høyst sannsynlig skriver til disken ved reboot! Hadde fila ligget på en annen disk enn systemet hadde det vært adskillg større sjanse for å redde den. Å skrive til en disk med slettede data gjør som regel alt så mye værre. (Noe du kanskje lærer av og tar høyde for til 'neste gang'?) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Jo, dette er selvsagt et problem da OS'et ditt høyst sannsynlig skriver til disken ved reboot! Hadde fila ligget på en annen disk enn systemet hadde det vært adskillg større sjanse for å redde den. Å skrive til en disk med slettede data gjør som regel alt så mye værre. (Noe du kanskje lærer av og tar høyde for til 'neste gang'?) Ehm, så du sier at det ikke lar seg gjøre ? Er åpen for det meste... Lenke til kommentar
Woff Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Ettersom du har prøvd det meste så tyder det jo på at du har klart å overskrive i det minste dataene om fila og dens plassering på harddisken din. Recuva pleier å finne det som overlever den, så har du kjørt den og søkt etter alle filer og også krysset av for deep scan så burde den finne fila. Men som sagt hvis data er ødelagt så lar det seg selvfølgelig ikke redde. Fordelen er vel at du kan risikere å lære endel av dette, som egen partisjon eller disk for os og egen for data.. Samt at backup både er smart og tøfft! 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Ettersom du har prøvd det meste så tyder det jo på at du har klart å overskrive i det minste dataene om fila og dens plassering på harddisken din. Recuva pleier å finne det som overlever den, så har du kjørt den og søkt etter alle filer og også krysset av for deep scan så burde den finne fila. Men som sagt hvis data er ødelagt så lar det seg selvfølgelig ikke redde. Fordelen er vel at du kan risikere å lære endel av dette, som egen partisjon eller disk for os og egen for data.. Samt at backup både er smart og tøfft! Joa, men jeg har gjort alt for å frigjøre mest mulig diskplass så av den grunn er det vel vanskeligere å redde informasjon. Svært sjelden jeg trenger dette så jepp hepp. Satte feil innstillinger da jeg skulle komprimere en video fil fra fraps. Filen var til og med større enn sist fil som havnet på Full HD oppløsning. Denne filen havnet kun på 360p da jeg lastet opp til youtube, av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå