Gå til innhold

Virus som skrur av harddisk?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med daten...

Min data, kjøpt i 02", har plutselig begynt å skru av harddisken min..

Det kan være et problem med strømmen, for begge harddiskene mine skrur seg plutselig av, for så å skru seg på igjen etter 4-5 sekunder... Men da er det allerede for sent, og windows låser seg fullstendig!

Viften som er koblet sammen med strømmen til harddisken blir også skrudd av.

Hvis jeg prøver å bytte strømkabler til noen andre, skjer akkurat det samme med harddiskene.. Jeg begynner å irritere meg gul og blå!

Når harddiskene skrur seg av og på sånn får de en minimal levetid, og jeg har måttet bytte ut 3 harddisker allere fordi all informasjon plutselig ble korrupt.

Jeg er så irritert, at hvis jeg ikke finder en løsning på dette snart, kommer jeg til å tenne på hele dataen og begynne med sport !!

Kan dette være et virus, i såfall, hvor kan jeg finne en remover?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du om noen andre enheter i maskinen skrur seg av samtidig som harddiskene, f.eks. CD-ROM og/eller floppy? Dersom kun harddiskene skrur seg av, uavhengig av hvilke strømkabler de har, kan det være en av to ting - enten driverproblemer i Windows eller et defektivt hovedkort. Hvis andre enheter også skrur seg av bør du snarest bytte ut strømforsyningen. (Dersom du har anledning til det bør du uansett prøve med en annen strømforsyning først, før du gjør andre mer drastiske tiltak.) Hvis bytte av strømforsyning ikke hjelper, prøv å oppdatere alle drivere i Windows og kjør diagnoseverktøy for å teste hovedkortet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...