Gå til innhold

Gamingheadset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! 

Skal kjøpe meg et gamingheadset, og har sett på to stk. Er så usikker på hvem jeg skal ta, eller om dere har noen enda bedre tips? Har sett på Logitech G633 og Hyperx Cloud 2. 

Takk for svar :)

Er du ute etter lydkvalitet, eller ønsker du bare noe å spille med? :)

Ingen gamingheadsett(med unntak av mmx 300 og qpad qh-1339) har god lydkvalitet, og du får det en million ganger bedre med å gå opp til feks Beyerdynamic DT770 pro 80 headsettet. Både til musikk og spill vil du merke enorm forskjell, så mitt tips er å kjøpe et skikkelig par hodetelefoner og en ekstern mic.

DT770 pro 80 er virkelig det du bør starte med. Lydkvaliteten overgår absolutt alt av gamingheadsett som er, og jeg kan si fra erfaring(har hatt mange gamingheadsett) at du aldri vil se tilbake på "gamingheadsett" etter å ha prøvd noe slikt som DT770. Helt annen verden i både gaming og ikke minst musikk.

 

Mitt tips er altså at du ikke kjøper gamingheadsett og heller går for et skikkelig headsett som dt770, grunnet at gamingheadsett er markedsført bullshit som overhodet ikke leverer lyd i forhold til prisen. Den såkalte "surrounden" de har er software basert, og er overhodet ikke noe "gamingheadsettene" har innebygd. "Ekte surround" kan ikke fås i headsett, og dersom du laster ned feks Razer surround, får du faktisk bedre surroundlyd i dt770 enn i noen gamingheadsett. Samt at du kan kjøpe x antall lydkort med akkurat like god virtuell surroundlyd som "gamingheadsettene" har.

 

Kan nevne at jeg har hatt Roccat Kave xtd 5.1 digital, Steelseries Siberia Elite prism, Logitech g35 samt prøvd en del andre hos noen kompiser. Lyden er faktisk så dårlig i forhold til dt770 at jeg rett og slett vil spy, og du vil skjønne hva jeg mener om du kjøper et par ;)

Oppsummert, ikke kjøp gamingheadsett, det er rett og slett ikke lyd du betaler for.

 

Dersom du har spørsmål om DT770, må du bare spørre :)

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Takk, takk :) Så på begge to de headsetene du anbefalte her, begge to ser utrolige gode ut. SÅ veldig kort sagt, så burde jeg dritte i de to jeg har sett etter og heller tenke på ett av de du anbefaler? Fikk veldig lyst til å kjøpe Roccat Kave xtd 5.1, men er de gode til musikk også? God bass? :)

Lenke til kommentar

Mitt tips, https://www.komplett.no/product/794254/datautstyr/headset-pckonsoll/gaming-headset-pc/sennheiser-pc-363d-gaming-headset

 

Kjøpte det nylig selv, utrolig godt fornøyd. Virtuell 7.1 surround med et medfølgende usb-lydkort fungerer over all forventning. Fantastisk god lyd i alt jeg har testet så langt. Mikrofonen er også ekstremt god, med støyisolering. Med sennheiser vet man hva man får, kvalitet.

 

DT990 er også et godt alternativ som nevnt over. Disse alternativene er milevis foran f.eks 633. HyperX Cloud er vanvittig bra til prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt tips, https://www.komplett.no/product/794254/datautstyr/headset-pckonsoll/gaming-headset-pc/sennheiser-pc-363d-gaming-headset

 

Kjøpte det nylig selv, utrolig godt fornøyd. Virtuell 7.1 surround med et medfølgende usb-lydkort fungerer over all forventning. Fantastisk god lyd i alt jeg har testet så langt. Mikrofonen er også ekstremt god, med støyisolering. Med sennheiser vet man hva man får, kvalitet.

 

DT990 er også et godt alternativ som nevnt over. Disse alternativene er milevis foran f.eks 633. HyperX Cloud er vanvittig bra til prisen.

 

Takk :D 

Men har et lite krav, om jeg kan kalle det det, og det er at jeg skal også kunne bruke det på konsoll. 

Lenke til kommentar

Takk, takk :) Så på begge to de headsetene du anbefalte her, begge to ser utrolige gode ut. SÅ veldig kort sagt, så burde jeg dritte i de to jeg har sett etter og heller tenke på ett av de du anbefaler? Fikk veldig lyst til å kjøpe Roccat Kave xtd 5.1, men er de gode til musikk også? God bass? :)

Har hatt Roccat 5.1, og de rett og slett suger i musikk. Lyden i dem i sin helhet er "hul" og grusom, Anbefaler deg sterkt å styre unna.

Jeg anbefaler dt770 pro 80. Det er også markant bedre lyd i enn headsettet som ble nevnt over her etter min mening :)

Lenke til kommentar

 

Takk, takk :) Så på begge to de headsetene du anbefalte her, begge to ser utrolige gode ut. SÅ veldig kort sagt, så burde jeg dritte i de to jeg har sett etter og heller tenke på ett av de du anbefaler? Fikk veldig lyst til å kjøpe Roccat Kave xtd 5.1, men er de gode til musikk også? God bass? :)

Har hatt Roccat 5.1, og de rett og slett suger i musikk. Lyden i dem i sin helhet er "hul" og grusom, Anbefaler deg sterkt å styre unna.

Jeg anbefaler dt770 pro 80. Det er også markant bedre lyd i enn headsettet som ble nevnt over her etter min mening :)

 

 

Kommer litt seint med det, men skulle gjerne hatt et som funket til ps4 også. SPiller minst like mye der som på PC. Hadde vært super king om du klarte å finne et til meg innen imorgen for imorgen skjer det :)

Må også ha mick på det, ettersom jeg ikke har penger til mick vedsidna. 

Endret av oliverdude8
Lenke til kommentar

Dt770 funker på ps4, men der kan mic bli et problem siden ps4 ikke har en egen mic inngang. Vet ikke om usb mic fungerer heller på ps4.

Såfremst mic er dødsviktig på ps4 må du velge et headsett med en Jack for lyd og mic sammen. Til pc bruk kjøper du bare en clip on mic fra komplett.

Setter du lydkvalitet øverst, er dt770 en no brainer. MÅ du ha mic på ps4, så må du nok velge et annet headsett.

Lenke til kommentar

Dt770 funker på ps4, men der kan mic bli et problem siden ps4 ikke har en egen mic inngang. Vet ikke om usb mic fungerer heller på ps4.

Såfremst mic er dødsviktig på ps4 må du velge et headsett med en Jack for lyd og mic sammen. Til pc bruk kjøper du bare en clip on mic fra komplett.

Setter du lydkvalitet øverst, er dt770 en no brainer. MÅ du ha mic på ps4, så må du nok velge et annet headsett.

 

Ser for eksempel at Komplett selger 2 versjoner av disse hodetelefonene. Én med 32 ohm og én med 80 ohm. Hva er forskjellen og hvorfor anbefaler du 80-versjonen? 

Lenke til kommentar

Dt770 funker på ps4, men der kan mic bli et problem siden ps4 ikke har en egen mic inngang. Vet ikke om usb mic fungerer heller på ps4.

Såfremst mic er dødsviktig på ps4 må du velge et headsett med en Jack for lyd og mic sammen. Til pc bruk kjøper du bare en clip on mic fra komplett.

Setter du lydkvalitet øverst, er dt770 en no brainer. MÅ du ha mic på ps4, så må du nok velge et annet headsett.

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/SENPC363D/sennheiser-pc-363d-gamingheadset?scid=Pricecomparison2989 Funker denne til ps4? 

Lenke til kommentar

 

Dt770 funker på ps4, men der kan mic bli et problem siden ps4 ikke har en egen mic inngang. Vet ikke om usb mic fungerer heller på ps4.

Såfremst mic er dødsviktig på ps4 må du velge et headsett med en Jack for lyd og mic sammen. Til pc bruk kjøper du bare en clip on mic fra komplett.

Setter du lydkvalitet øverst, er dt770 en no brainer. MÅ du ha mic på ps4, så må du nok velge et annet headsett.

 

Ser for eksempel at Komplett selger 2 versjoner av disse hodetelefonene. Én med 32 ohm og én med 80 ohm. Hva er forskjellen og hvorfor anbefaler du 80-versjonen? 

 

32 ohm versjonen er mer on the go. Den har skinn puter istedet for velour puter(velour putene til 80 ohm versjonen er mye bedre), og de er mye lettere å drive(altså du kan nå høyere volum fra en mobiltelefon me 32ohm versjonen enn 80ohm versjonen). 80ohm versjonen har bedre bass(tightere, og mer generelt), og litt mer fremoverlent diskant. Jeg vil påstå at 80ohm versjonen er bedre lyd i, men det er ganske lite da begge er så å si samme hodetelefonen. 80OHM versjonen har derfor etter min mening mye bedre comfort over tid.

 

80ohm versjonen er litt tyngre å drive(i volum), men min Iphone 5S klarer å drive dem til såpass høyt volum at jeg ikke bruker max volum for å si det slik. Lydkort til dem anbefales for den aller beste lydopplevelsen, da det integrerte lydkortet i hovedkortet i pcen og ps4 ikke er det beste valget når man kjøper såpass gode hodetelefoner som dette. Går man for eksempel for rocat kave xtd, så kan man bare drite i lydkort, fordi de vil gi ræv lyd uansett.

Lydkort til 80ohm versjonen anbefales, men du ikke ha det. Lydkort kan også brukes mellom ps4 og dt770, slik at man får den best mulig lydopplevelsen fra ps4 også.

 

Alt i alt anbefaler jeg 80ohm versjonen.

+ Bedre bass, mer fengende og mer trøkk.

+ Velour puter, myyyyyyyye bedre enn skinn puter

+ Dt770 har den beste comforten jeg har opplevd på et headset

+ Begge er godt konstruert, og tåler en god del juling

+ Lydkvaliteten i dt770 tørker seg i r**** med den du finner i "gamingheadsett"

 

Styr unna gamingheadsett. Det er markedsført bullshit der du betaler mer for utseende, navn(razer etc) og Mic enn du gjør for lydelementene. "surround sound" er software, og kan fåes til hvilket som helst headsett. "gamingheadset" har på ingen måte bedre surround enn det som kan fåes i andre hodetelefoner, high end eller ikke.

Har du ikke hørt ordentlig lyd, kjøp dt770 sammen med et bra lydkort og du vil definitivt få "wow" faktor, i både spill og musikk(men aller mest i musikk, der vil du aldri se tilbake på noe gamingheadset igjen). 

 

Har du flere spm er det bare å kjøre på!

 

 

 

Dt770 funker på ps4, men der kan mic bli et problem siden ps4 ikke har en egen mic inngang. Vet ikke om usb mic fungerer heller på ps4.

Såfremst mic er dødsviktig på ps4 må du velge et headsett med en Jack for lyd og mic sammen. Til pc bruk kjøper du bare en clip on mic fra komplett.

Setter du lydkvalitet øverst, er dt770 en no brainer. MÅ du ha mic på ps4, så må du nok velge et annet headsett.

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/SENPC363D/sennheiser-pc-363d-gamingheadset?scid=Pricecomparison2989 Funker denne til ps4? 

 

Aner ikke, men det står PC i navnet, og det ser ut som den går på USB. Så jeg vet ikke, men jeg tviler på at den er ps4 egnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...