Greven22 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Heisann Har akkurat installert Mandrake 9.1 Men har et ganske n00b problem Kommer ikke inn som root... når jeg kommer inn i Mandrake er det et alternativ og det er den brukeren jeg definerte.. Jeg prøver og logge inn og skrive startx men det funker eller ikke for da står det x is already running eller noe sånn Må inn på network configuration for og sette opp internett forbindelse Ellers må jeg si KDE 3.1 ser dritt fett ut og jeg anbefaler alle til og prøve det Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Poster du root passordet og IP adressen din her så kan vi jo sjekke om vi får det til Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det er ikke meningen at du skal logge inn i X som root. Start en terminal og skriv 'su -' om du skal gjøre noe som krever root-access, Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Heisann Har akkurat installert Mandrake 9.1 Men har et ganske n00b problem Kommer ikke inn som root... når jeg kommer inn i Mandrake er det et alternativ og det er den brukeren jeg definerte.. Jeg prøver og logge inn og skrive startx men det funker eller ikke for da står det x is already running eller noe sånn Må inn på network configuration for og sette opp internett forbindelse Ellers må jeg si KDE 3.1 ser dritt fett ut og jeg anbefaler alle til og prøve det 1. Ikke post IP og rootpassord. 2. Hvorfor vil du logge inn som root? Trenger du roottilgang så åpner du ett konsoll, skriver su og deretter rootpassord, og gjør det du vil gjøre. BTW for å få opp en X når det allerede er en som kjøres, må du kjøre startx -- :1 Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 hehe tror neppe jeg poster ip og root passord.. men jævelig smart og skrive sånn noen kunne ha gått på den Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 hehe tror neppe jeg poster ip og root passord.. men jævelig smart og skrive sånn noen kunne ha gått på den Sorry - men om folk poster rootpassordet sitt på et forum på Internet så fortjener de ikke anna :!: Men det er nå bare min mening da. Skal slevfølgelig aldri gjøre det igjen Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 jaja samme det fikk det til og funke Løsningen var og ikke skjule root brukeren i oppstarten.. Nå må jeg sette opp internett Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 alternativ to, restarte x på :0 (for referanse) *) Ctrl+Alt+F1 *) login som root *) init 3 *) startx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå