rogkas Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 ...Jeg mistenker også at Fuji har begynt med samme filosofi som Canon - kunstig høye priser til å begynne med, for å melke de kundene som bare må ha ... Jeg mistenker at du tar feil... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) Siden kamerasalget generelt har sunket/stagnert tror jeg at produsentene ønsker mer avanse pr. solgt enhet for og kompensere, vi får legge litt av skylla på kameratelefonen. De som kjøper kameraer vil nok kjøpe uansett siden de ønsker seg et kamera og stigende priser gjør nok at en handel blir mer overveid så produsentene må levere bedre enheter. Endret 19. januar 2016 av Nautica Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Fuji har ikke akkurat vært kjent for å kjøre hyppige prisdropp. De satser heller på pakker med nesten gratis objektiv. Lenke til kommentar
se# Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Fujifilm X-Pro1 ble lansert i januar 2012 - Price: $1699 (body only) Fujifilm X-Pro2 ble lansert i januar 2015 - $1700 for the body alone Litt inflasjon generelt, men sterkere dollar og litt fallende kamerapriser. Total sett ikke store forskjellen, men X-Pro1 ble fort tilgjengelig til lavere pris, både i Norge og i USA. Det er nok kronekursen som er mye av årsaken til prisstigningen i Norge. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Fujifilm X-Pro1 ble lansert i januar 2012 - Price: $1699 (body only) Fujifilm X-Pro2 ble lansert i januar 2015 - $1700 for the body alone Litt inflasjon generelt, men sterkere dollar og litt fallende kamerapriser. Total sett ikke store forskjellen, men X-Pro1 ble fort tilgjengelig til lavere pris, både i Norge og i USA. Det er nok kronekursen som er mye av årsaken til prisstigningen i Norge. Overraskende mange som enda ikke har fått helt inn vår valutasituasjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg