JonasAndorsen Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Kjøpte en BenQ monitor (144hz) og fant raskt ut at jeg trengte en Dvi-D Dual Link kabel med en Hdmi- ende (for å koble i pcen) for å få brukt 144hz. Har installert programvaren til BenQ, men jeg kan fortsatt ikke bruke 144hz. Den gir meg mulighet til å bruke 60, 39 og 30hz. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Såvidt jeg klarte å google frem vil ikke en 'dum' kabel kunne gi dual-link DVI fra en HDMI-plugg (selv om den måtte ha dual-link-plugg), signalet vil fortsatt være single-link. Du trenger en aktiv adapter som kan konvertere HDMI-signalet til dual-link DVI. Står litt om det på denne linken. I tillegg, er du sikker på at pc'en din støtter så høye oppdateringsfrekvenser? Du må ha HDMI 1.4 for å få mer enn 60Hz, og skjermkortet må også henge med. Lenke til kommentar
JonasAndorsen Skrevet 16. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2016 Såvidt jeg klarte å google frem vil ikke en 'dum' kabel kunne gi dual-link DVI fra en HDMI-plugg (selv om den måtte ha dual-link-plugg), signalet vil fortsatt være single-link. Du trenger en aktiv adapter som kan konvertere HDMI-signalet til dual-link DVI. Står litt om det på denne linken. I tillegg, er du sikker på at pc'en din støtter så høye oppdateringsfrekvenser? Du må ha HDMI 1.4 for å få mer enn 60Hz, og skjermkortet må også henge med. Tror du denne vil funke? http://www.clasohlson.com/no/Exibel-HDMI-til-DVI-D-adapter-/38-1609?LGWCODE=381609000;83825;6293&gclid=CjwKEAiA8ee0BRD1l7vV6JHe0zISJADxYItm-IFvmwcuPry_ZTWGB7UwDZVvQLHthFJwGq3VBQdPGRoC2SPw_wcB Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Nei, det der er en såkalt "dum" adapter, dvs den gjør ingen konvertering av signalet, den kobler bare signalene fra HDMI-pluggen direkte til DVI-pluggen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) Du må ha DVI eller DP-utgang på laptoppen. (Evt. mini-DVI eller mini-DP). Endret 16. januar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå