Gå til innhold

BenQ xl2411z koblet til laptop

Anbefalte innlegg

Kjøpte en BenQ monitor (144hz) og fant raskt ut at jeg trengte en Dvi-D Dual Link kabel med en Hdmi- ende (for å koble i pcen) for å få brukt 144hz. Har installert programvaren til BenQ, men jeg kan fortsatt ikke bruke 144hz. Den gir meg mulighet til å bruke 60, 39 og 30hz. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg klarte å google frem vil ikke en 'dum' kabel kunne gi dual-link DVI fra en HDMI-plugg (selv om den måtte ha dual-link-plugg), signalet vil fortsatt være single-link. Du trenger en aktiv adapter som kan konvertere HDMI-signalet til dual-link DVI. Står litt om det på denne linken.

I tillegg, er du sikker på at pc'en din støtter så høye oppdateringsfrekvenser? Du må ha HDMI 1.4 for å få mer enn 60Hz, og skjermkortet må også henge med.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg klarte å google frem vil ikke en 'dum' kabel kunne gi dual-link DVI fra en HDMI-plugg (selv om den måtte ha dual-link-plugg), signalet vil fortsatt være single-link. Du trenger en aktiv adapter som kan konvertere HDMI-signalet til dual-link DVI. Står litt om det på denne linken.

I tillegg, er du sikker på at pc'en din støtter så høye oppdateringsfrekvenser? Du må ha HDMI 1.4 for å få mer enn 60Hz, og skjermkortet må også henge med.

Tror du denne vil funke?

http://www.clasohlson.com/no/Exibel-HDMI-til-DVI-D-adapter-/38-1609?LGWCODE=381609000;83825;6293&gclid=CjwKEAiA8ee0BRD1l7vV6JHe0zISJADxYItm-IFvmwcuPry_ZTWGB7UwDZVvQLHthFJwGq3VBQdPGRoC2SPw_wcB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...