Caddy Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 (endret) Hei. Har en reciever type Onkyo TX-NR929 med tilhørende Onkyo RC-840M fjernkontroll. Kjører gjerne 2 soner når jeg hører på musikk, med samme lyd i begge soner.Tingen er det, at når jeg trykker på Zone knappen og påknappen, så er sone 2 på. Greit nok, men fjernkontrollen går aldri tilbake til sone 1, slik den skal gjøre av seg selv etter en 20-40 sekunder. Kan skru av sone 2, men fjernkontrollen er fremdeles på sone 2.... Får dermed ikke stillt volum og slikt på sone 1..Noen vært borti noe liknende, eller vet hva jeg gjør feil?Har klart å "fikse" det en gang, med å trykke på noe, men husker ikke hva. Også dukket samme greia opp igjen..Har prøvd å ta ut batteriene av fjernkontrollen, men når de går i igjen, er jeg fremdeles på sone2. Endret 15. januar 2016 av Caddy Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Det er nok en innstilling i fjernkontrollen, og bør nok stå ett sted i manualen, hvis det er mulig. Men skjønner ikke helt hvorfor den skal automatisk hoppe tilbake til Sone 1, virker ulogisk når man velger å bruke den på sone 2, så bør den holde seg der til man selv velger å bytte til en annen sone. Ville vært veldig irriterende å måtte bytte til sone 2 hele tiden hvis man var i den sonen alene. Slik du forklarer bruken, så hadde det kanskje vært enklere å droppe sone 2 de gangene du skal spille på begge, og sette den til samme sone, og bruke "multi ch stereo", og da kunne justere volumet på de samtidig med sone 1, så bytte tilbake til Sone 2 når du er ferdig med musikken. Det er normalt ikke mange trykkene. (Gjelder hvis du bruker surround back som sone 2, og ikke med egen dedikert forsterker på sone 2 RCA utgangene) Lenke til kommentar
strike_ Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Er det ikke bare å bruke sone knappen da? Husker jeg gjorde det på min gamle 808, da lyste zone knappen grønt (når jeg trykket på knapper tror jeg) hvis jeg var på sone 1 og rødt hvis jeg var på sone 2. Husker ikke sånn 100% men mener det var slik jeg gjorde det, jeg slo på min effekt forsterker ved å bytte til sone 2 (trykke zone knappen og på knappen) trykke zone knappen igjen til den lyste grønt så kunne jeg stryre sone 1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå