ChiaroScuro Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 En som inviterer en gjest har ansvar for gjestens handlinger.. På hvilken måte er det logisk eller realt? Enhver person er ansvarlig for ens handlinger, så lenge vedkommende er tilregnelig. Og jeg regner med at gjestene ikke er erklært utilregnelige for egne handlinger. Ateistisk moral tilsier at min påstand er både logisk og real. Forstår man ikke det, kan jeg ikke annet enn ha forakt. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Hva er ateistisk moral? Og hva har det med saken å gjøre? Min moral tilsier i hvert fall at i utgangspunktet så er ethvert individ ansvarlig for egne handlinger. 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 PS: om du føler forakt ovenfor meg på grunn av det så beklager jeg på dine vegne. 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 PS: om du føler forakt ovenfor meg på grunn av det så beklager jeg på dine vegne. Ateistisk moral, i motsetning til kristen er en personlig moral. Dette med forakt trenger en forklaring. Eksempel: Hvis jeg tar med en bekjentskap hjem til noen andre og bekjentskapen volder en skade med vilje, og ikke gjør opp for seg, vil jeg føle meg forpliktet til å gjøre opp. Der som jeg ikke gjorde det ville jeg se på min handling som foraktelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå