Gå til innhold

Gråsisik, - eller brunsisik (?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er jo gråbrun så da er det vel ikke så viktig. Men ser fuglefotograf Olsson skriver gråsisik så da stoler jeg på det.

Dette kan du. Alt stemmer - lys (inkludert godt lys i øyet), skarphet, farger og detaljer. Kompen med diagonal mellom kortside og langside for å få ekstra spenning skal også være nevnt.

Roar

Lenke til kommentar

Den er jo gråbrun så da er det vel ikke så viktig. Men ser fuglefotograf Olsson skriver gråsisik så da stoler jeg på det.

Dette kan du. Alt stemmer - lys (inkludert godt lys i øyet), skarphet, farger og detaljer. Kompen med diagonal mellom kortside og langside for å få ekstra spenning skal også være nevnt.

Roar

Hei, Roar.

Tusen takk for hyggelig, positiv tilbakemelding, - jeg har lært mye av din alltid grundige og samvittighetsfulle bedømmelse ! :)

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Her er Gråsisik:

13.jpg

Og her er Brunsisik:

DSC_2200.jpg

Jeg synes din ligner mer på den siste, så da er det brun da  :)

Hei, Ozone.

Det er mange som har ønske om at det skal være mulig å skille mellom grå- og brunsisik på en enkel måte, men det finnes så mange varianter mellom disse, at den faglige ekspertisen vurderer å betegne dem som én art, uten at noe felles navn er foreslått, - så vidt jeg vet !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...