Formula90 Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Hei, jeg byttet min bil mot en annen bil. men den bilen jeg byttet til meg var ikke slik den skulle være. er det noe angre rett på sånt? dette var med en privat person. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Nei. Men du kan ha reklamasjonsrett. Derimot er det en del forutsetninger som må på plass som for eks at du har sjekket det du har mulighet til å sjekke, at "selger" visste om mangelen eller burde ha visst om det og om det "som ikke var slik det skulle vare" faktisk er en mangel. Mer detaljer kanskje og litt om hva som står i kontrakten dere mellom Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 15. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2016 kontrakten jaaa.. vel.. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Uten kontrakt kan du vel se langt etter noen angring, med mindre du spør den andre parten veldig pent og han går med på å bytte tilbake. Skriv kontrakt! Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Det virker som den andre parten har gjort et veldig godt bytte - fått en god bil i bytte for en dårligere? Alle kjøp/salg bør man skrive noen ord om hva som skjer dersom ting ikke er som forespeilet. I et slikt bytte ville jeg inkludert i kontrakten at begge parter kan kreve å bytte tilbake innen f.eks. 1 uke/1 mnd - slik at man rekker å oppdage skjulte feil og mangler. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Er bilene omregistrert ennå? Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Kontrakt, kontrakt, kontrakt. Det er så viktig Skriv alltid kontrakt. NAF sin forhåndslagde kontrakt er gull verdt. Bruker den alltid når eg selger biler og har redda meg fra fleire "lure" kjøpere Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Du har reklamasjonsrett selv uten kontrakt, ref. kjøpsloven §1-2. Lenke til kommentar
Oxyforthecortex Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Ifølge loven er skriftlig kontrakt like gyldig som muntlig. Selvsagt umulig å dokumentere muntelig med mindre du hadde kamera eller opptaker... Har du ikke skrevet på noen sted papir kan du se langt etter å angre. Derimot skrev du på noe som ikke nevnte noenting om skader eller at den selges som den er gjelder de "vanlige reglene" Lenke til kommentar
Oxyforthecortex Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Husk at er det såpass at du tenker å skape et rabalder så hjelper alt du kan dokumentere til forbrukerrådet, samtale logger osv Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Det er umulig å si noe om saken fordi vi ikke vet hva slags avtale du har inngått og hva som er "mangel". Om det er en ting som koster 1000kr å rette opp eller om det er noe vesentlig. Du skal være forsiktig med å kreve inn småbeløp for små feil når du bytter bil. Om en måned finner han en mye større feil på bilen du byttet vekk og han tar samme trikset mot deg: krever penger fra deg. Men som sagt, vi kan bare gjette oss frem fordi vi ikke har noe beskrivelse av hva du ønsker hjelp til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå