merterje Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg har i mange år hatt Netcom mobilabonnement og betaler kr 199 pr mnd for 1 G. Men jeg leser på dinside.no at Hello er omtrent halve prisen, altså kr 100 for 1 G. Jeg lurer på om det er eventuelt andre utgifter som kan komme i tillegg ? Det er vel sånn at også Hello dekker ringetid, sms, mms og surfing på telefonen ? Jeg vurderer kanskje å skifte abonnement. http://www.dinside.no/935758/mobilt-bredbaand-her-er-det-billigst Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Vurderer også å bytte, fordi det ikke koster noe. Om mange nok bytter til den som er billigst til enhver tid vil det være med på drive prisene nedover. Har i dag TalkMore 3GB til 249,- Vil spare en femtilapp i måneden på å gå over til Hello. Ikke all verdens, men alt monnner Begge har Telenor-dekning og oppgir inntil 10 MBit/s Lenke til kommentar
deac Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Vurderte bytte til hello selv, det ble dog en småsketchy og særdeles lite strømformet prosess som endte med at de brøt litt lover, prøvde å lyve til meg som kunde, og la alt ansvar over på tidligere operatør. I et nøtteskall foregikk det slik: Hadde ab. hos netcom, under trådløs familie fra gammelt av. Med andre ord så stod min mor som juridisk eier av ab. (teit konsekvens av trådløs familie). Forespurte portering hos hello, vel vitende om at jeg måtte ut av trådløs familie før dette kunne fullføres. Gikk dagen etter innom en netcom butikk for å få meg ut av trådløs familie. Dette ble forøvrig Hello informert om. Hello startet flytteprosessen 7 dager før de egentlig skulle, så ab. var alt på vei ut av netcom, UTEN at juridisk eier var kontaktet. Pga måten dette ble gjort på ble mitt ab. liggende i en form for limbo mellom to opertører. Data fungerte enda gjennom netcom ab, jeg kunne ringe ut, men ikke ringes inn til. Begge operatører fant meg da i sine systemer, tok kontakt med Hello som dyrt og hellig lovet at ingenting var gjort med mitt ab. enda. Kontaktet da netcom, med beskjed om at flyttingen var godt igang, men av en eller annen grunn så ut til at prosessen var ferdigstilt. Kontaktet Hello igjen, fikk da beskjed av kundebehandler nr 2 at prosessen var ferdig og at jeg nå var hello kunde. Rart siden netcom simkortet fremdeles fungerte, men var ingen liv i hello simkortet. The kicker her er at hos netcom stod enda min mor som juridisk eier av ab. mens hos hello stod jeg som juridisk eier. De hadde med andre ord flyttet et ab fra en juridisk eier til en annen uten at orginal eier var involvert. Kunbehandleren mente at dette var ikke deres problem. Tok da kontakt med netcom igjen med beskjed om at det hello nå hadde foretatt seg er ulovlig, og virket svært rart. De lurte veldig på hvordan deres systemer kunne tillate dette. Tok nok en gang kontakt med Hello for å forespør en hurtigportering tilbake til netcom for at alt skulle bli gjort riktig. Dette var visstnok umulig i følge kundebehandler 3, fikk til slutt pratet med kundebehandler 2 igjen som sa at dette kunne ikke hello gjøre, det var netcom som måtte forespørre dette. Informerte meg også om at det ville komme et betydelig gebyr på en hurtigportering. På dette tidspunktet ga jeg opp, tok kontakt med netcom butikken i nærheten å fikk de til å ordne opp i det. Det tok halvannen dag før jeg fikk tilbakemelding om at de kranglet med Hello i timesvis på forskjellige nivåer, men til slutt fikk Hello hurtigportert meg tilbake til netcom, hvor jeg fint bestemte meg for å bli værende etter den salige suppa. Kan også nevne at hver gang jeg tok kontakt med hello medførte det minst 10 minutter venting, mot 2 hos netcom. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Hmm, tror jeg lever med den ekstra femtilappen hos Talkmore inntil videre jeg...Sikkert hakket lettere å flytte over når man selv er eier av abonnementet og ikke har noe familiegreier involvert, men likevel. Regner med at OneCall, Ice, Talkmore og de andre følger etter snart uansett. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 15. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2016 (endret) Jeg lurte på to ting til. Jeg finner ikke på nettet hvor mye det koster å ringe til og fra utlandet hos Hello. Men kanskje er det omtrent samme pris der som NetCom ?? Og viktig, er dekningen like god ?? Endret 15. januar 2016 av merterje Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg hadde Onecall med Netcom-dekning før, og var fornøyd med dekningen helt til jeg begynte å jobbe på et nytt sted der jeg rett og slett ikke fikk signal til å sende SMS engang.Dette var hele grunnen til at jeg byttet til Talkmore, som bruker Telenor sitt nett. Opplever nå at jeg har helt grei dekning på jobben, men dårligere dekning hjemme i huset. Det er 4 km mellom de to stedene. I grunn vanskelig å si hvilken som gir best dekning, siden det varierer såpass mye. Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg har OneCall fmailie og vi er 4 i familien betaler 145 kr hver og har 1 GB inkludert. Det som jeg syns er rart er a samboer har full dekkning inne i leilighetenvår. Mens jeg kun har dekkning på enkelte deler av leiligheten. Hva kan årsaken være. Hello hørtes billig og grei ut men etter deac sin fortelling ble jeg litt skeptisk. Tror jeg holder meg i "familien". Lenke til kommentar
merterje Skrevet 15. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2016 Etter det deac forteller virker det som ei rar suppe hos Hello. Jeg har skiftet abonnement tideligere (ikke Hello da), men byttingen gikk i orden ganske greidt. Lenke til kommentar
srt Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg har OneCall fmailie og vi er 4 i familien betaler 145 kr hver og har 1 GB inkludert. Det som jeg syns er rart er a samboer har full dekkning inne i leilighetenvår. Mens jeg kun har dekkning på enkelte deler av leiligheten. Hva kan årsaken være. Hello hørtes billig og grei ut men etter deac sin fortelling ble jeg litt skeptisk. Tror jeg holder meg i "familien". Noen telefonmodeller har bedre antenne/dekning enn andre, dersom dere har samme modell er jeg ikke sikker(kanskje din telefon er et blåmandagsprodukt) Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Nei er ulik mobil men er jo litt rart at min mobil knapt går ann å snakkes i inne hos oss blir brutt ofte osv og uklar lyd mens hannes er helt fin. Jeg har Sony M4 Aqua og han har en eller annen HTC Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Bytter for jentungen fra Chess til Hello. Får 1 GB istedet for 150 mb for samme pris. Og går fra Netcomdekning til Telenordekning. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Alle operatører har negative tilbakemeldinger så at en har opplevd no rart ville ikke hindret meg. Selv har jeg Talkmore og er greit fornøyd. Har samme pris hos Talkmore som det Hello tilbyr. Lenke til kommentar
Torstein132 Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Byttet selv fra Telenor med 150mb til ICE for 1 GB til 99,-. Men hjalp bestemora mi med å bytte fra telenor kontant til Hello til 59,- for 150mb og alt gikk knirkefritt. Men dersom du er opptatt av kundeservice bør du nok satse på en annen operatør, bestemor har opplevd litt småfrekke kundebehandlere hos Hello. Uansett, hvis du er opptatt av pris bør du bytte til Hello, men vil heller anbefale ICE med 1GB 99,- kun på grunn av at de har fantastisk kundeservice og svarer til og med på 1 minutt på facebook (for de som kanskje ikke liker å snakke i telefonen) Lenke til kommentar
nifrot Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Alle teleoperatører har negative tilbakemeldinger. Her er min: Jeg hadden 6gb med fri sms og ring hos teleia til kjempepris 199kr. Men pga dårlig 3g dekn. bytta jeg til Hello med 1gb datatrafikk til 100kr mnd. Det funka ikke. Hello er avhenging av trafikk data fra telenor og det får de på etterskudd. I mitt tilfelle tok det 6 timer etter kvota var nådd til Hello sendte melding. Det abonnementet ble dyrt. Jeg vil ikke anbefale Hello, hvis du ikke har stålkontroll på forburket ditt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Da må du ha gjort noe som brukte svært mye data. Jeg har fått melding flere ganger Hello! Vi ser du er ivrig på databruk denne måneden. Om du ønsker å endre på ditt abonnement kan dette gjøres på Min side. Mvh Hello. og da har jeg hatt igjen nok data til enda 2-3 dager med mitt forbruk. Men ja, man bør ha kontroll på dataforbruket, de fleste telefoner har også oversikt over estimert dataforbruk - ellers finnes det også apper for det. Pluss det er vel litt optimistisk å gå fra 6Gb til 1Gb og tro det går helt fint? Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Jeg og hele familien byttet til Hello for noen måneder siden, prosessen gikk knirkefritt. Har aldri opplevd problemer med dekning, og en trenger ikke mer enn 10 mbit/s, som er taket hos dem. I dag sparer vi 600,- i måneden til sammen. Ikke dumt med litt ekstra penger i feriekassa. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Så lenge de ikke tilbyr datakontroll (dvs automatisk stopp) når man når kvoten står jeg over. Tror ikke at min 10-åring vil være stand til å håndtere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå