eXclusive1337 Skrevet 15. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg skal i helgen til å sette sammen ny pc, som innebærer hovedkort, CPU, RAM. Jeg har en 120GB ssd med windows 10 installert som jeg har brukt på den gamle PCn. Windows 10 ble gratis oppgradert fra win 8, det er altså ingen windows 10 lisensnøkkel jeg kan kjøre en win 10 clean install, så da lurer jeg på om jeg fortsatt kan bruke samme OS som før bytte av pc deler, men da bare uinstallere noen spesifikke drivere, evt kjøre recovery før jeg bytter pc delene? Installere windows 8 og så kjøre alle oppdateringer til jeg får tilbud om gratis win 10 og deretter kjøre win 10 oppdateringer er ikke aktuelt... Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 15. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2016 http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-10/windows-10-recovery-options Regner med at hvis jeg gjør dette før jeg installerer nye deler skal det gå bra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2016 Hvilken Windows 8 versjon hadde du? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 15. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2016 Du kan installere Windows 8.1, passe på at den er aktivert og så legge inn Windows 10. Enten som en oppgradering eller clean install. Sjekk mer i Windows 10 tråden, står mye nyttig i første post Windows 10 krever bare at samme maskin har blitt aktivert med Windows 7 eller 8 tidligere. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 27. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2016 Med en gang du setter inn nytt hovedkort, så vil ikkje den bli aktivert - du må da eventuellt ha windows 8 lisens nøkkelen, og oppgradere til build 1511 - får så å aktivere med win 8 lisens nøkkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå