Project ZAP Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Hei! Jeg har lyst på å holde på med noe som omhandler sikkerhet F.eks hacking, sikkerhetshull, beskyttelse på filer, servere og slike ting, tenker mest på cyber og slike itng Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 NTNU og spesielt studier fra tidligere høyskolen i Gjøvik (som nå er en del av NTNU og hadde et av de sterkeste sikkerhetsmiljøene i Norge) er verdt å se på. https://www.ntnu.no/studier/bitsec Lenke til kommentar
almond Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Har du ikke interesse av å flytte til Gjøvik så tilbyr Noroff liknende studier. https://www.noroff.no/studier/hoyskole/digital-etterforskning Her kan du gå i Oslo, Kristiansand, eller som nettstudent. Det er privatskole i likhet med BI og andre, så det koster penger, men er støttet av Lånekassen. Lenke til kommentar
Redshift Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Hva har du gått av skole fra før? De fleste utdannelser som fokuserer på informasjonssikkerhet krever minimum R1/S2. Svært mange vil også kreve R2 pluss F1 (fysikk 1) Begge studiene som er nevnt over er høyst aktuelle innen IT, og blir for øvrig bare mer aktuelle med tiden. IT-drift og Informasjonssikkerhet på NTNU tar utgangspunkt i informatikkfagene, men med større fokus på (system)drift og nettverk, samt informasjonsikkerhet. Bacheloren i digital etterforskning hos Noroff har et mye større fokus på informasjonssikkerhet, og da særlig analyse og deteksjon av trusler. Det er også flere andre studier som fokuserer på informasjonssikkerhet, men mange av disse er mastere som du kan bygge på f.eks en bachelor i informatikk. Disse går (mtp master) mer i dybden på informasjonssikkerhet. Endret 22. januar 2016 av IT_Predator Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Du vil kunne få jobbe i dette feltet selv med en informatikk- eller elektronikk/kommunikasjonsgrad. Jobbsøknader handler om å vise personlig interesse og lærevilje innen fagfeltet. Jeg fikk jobb i London hos et firma som selger en maskinlæringsbasert sikkerhetsløsning uten noen spesiell faglig bakgrunn innen sikkerhet. Med det sagt, kan det være vanskelig å komme inn i dette feltet siden mange stillinger krever flere års relevant erfaring. Jeg fant min jobb (et relativt ungt selskap) ved en ren tilfeldighet. Endret 22. januar 2016 av ahpadt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå