Gå til innhold

Studere IT-Sikkerhet

Project ZAP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har du gått av skole fra før? 

De fleste utdannelser som fokuserer på informasjonssikkerhet krever minimum R1/S2. Svært mange vil også kreve R2 pluss F1 (fysikk 1)

Begge studiene som er nevnt over er høyst aktuelle innen IT, og blir for øvrig bare mer aktuelle med tiden. 

IT-drift og Informasjonssikkerhet på NTNU tar utgangspunkt i informatikkfagene, men med større fokus på (system)drift og nettverk, samt informasjonsikkerhet. Bacheloren i digital etterforskning hos Noroff har et mye større fokus på informasjonssikkerhet, og da særlig analyse og deteksjon av trusler.

Det er også flere andre studier som fokuserer på informasjonssikkerhet, men mange av disse er mastere som du kan bygge på f.eks en bachelor i informatikk. Disse går (mtp master) mer i dybden på informasjonssikkerhet.  

Endret av IT_Predator
Lenke til kommentar

Du vil kunne få jobbe i dette feltet selv med en informatikk- eller elektronikk/kommunikasjonsgrad. Jobbsøknader handler om å vise personlig interesse og lærevilje innen fagfeltet. Jeg fikk jobb i London hos et firma som selger en maskinlæringsbasert sikkerhetsløsning uten noen spesiell faglig bakgrunn innen sikkerhet. Med det sagt, kan det være vanskelig å komme inn i dette feltet siden mange stillinger krever flere års relevant erfaring. Jeg fant min jobb (et relativt ungt selskap) ved en ren tilfeldighet.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...