Jannis-15 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 NGC 7789 - Caroline's Rose Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
okjo Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Hei, et ord som passer her..fantastisk Mvh Oddmund 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Flott bilde av stjernehimmelen , med så lang eksponering hvordan unngår du at stjernene lager stjernespor på bildet . Har selv en stjernespor app i kameraene mine men den lager en slags stjernespor time - lapse . Mvh Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Hei, Jan Erik. Imponerende god kvalitet, - som alltid ! Eksponeringstid på 88 minutter og perfekt runde avbildede stjerner, - hvordan greier du å guide så nøyaktig, - korrigerer du manuelt underveis eller har du en perfekt oppstilt ekvatorialmontering med quartsstyring ? M v h Albert. 1 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 15. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2016 Takker. Alec, bruker et ekvator-stativ med presis følging av stjernehimmelen. Uten det ville jeg fått stjernespor bare ved 0,5 sekunder. Albert, bilde er satt sammen av flere eksponeringer som totalt gir 88 minutter eksponering. Hver enkelteksponering i dette tilfellet er ikke på mer en kun 1 minutt. Jeg burde kanskje ha nevnt dette i teksten, beklager.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg