Teodor1979 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 En kompis har en ny maskin på Hi-Fi butikken der han jobber, som jeg senest i går skrev ut et testark for å sjekke at printeren var lagt til. Jeg åpnet notepad, skrev tilfeldigvis æ ø å, og ting fungerte som det skulle. Litt senere ringer han meg å sier han ikke får til å skrive æ ø å, og får semikolon og andre tegn på disse. Han hadde trykket litt forskjellige taster ifm med noe han jobbet med, og plutselig var altså æ ø å borte. Jeg tenkte med en gang at han hadde byttet til engelsk tastatur på uheldig vis, men både når jeg fikk ham til å sjekke, og når jeg selv var nede å sjekket i dag er det norsk tastatur og region som er valgt. Jeg er ingen windows-ekspert, men ting ser ut til å stemme. Det jeg lurer på er hva han kan ha trykket på?!? Har prøvd å google litt, å både alt+shift og windowstast+space er blitt nevnt, men det funker ikke. Holder på å rive av meg håret pga dette. Noen som har tips? Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Han har nok holdt inne venstre Alt + Shift. Da bytter man mellom forskjellige språkoppsett til tastaturet, i dette tilfellet har han nok byttet til engelsk. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Jeg prøvde å trykke venstre alt + shift, men ingen forandring Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Gå til Start - Innstillinger - Tid og språk - Område og språk. Velg norsk. Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Jeg prøvde å trykke venstre alt + shift, men ingen forandring For at dette skal fungere, må det gjøres i et chat vindu, adresse-felt i en nettleser osv. Med andre ord, en plass man skriver noe. Klikk der du skal skrive slik du pleier og gjøre, men i stedet for å skrive noe, så trykker du på venstre CTRL+Shift samtidig en gang, så burde norsk komme tilbake. Du kan også gjøre som covah sier. Endret 14. januar 2016 av Nvidia Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Takk for tips til dere begge Skal teste ut i morgen Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Jeg prøvde å trykke venstre alt + shift, men ingen forandring ALT+Shift = WIN+Space = bytte mellom de forskjellige valgene du har nede i høyre hjørne (traybar'n). Står gjerne NOB / ENG eller noe slikt Bytter hos meg når jeg leste på forumtråden her. Selv har jeg lyst til å knuse tastatur når Windows driver å fucker til tastaturinnstillingene. Hvor vanskelig skal det være å ha Engelsk OS med norsk tastatur? Kjempevanskelig tydeligvis. Selv om det er fint en stund så tvinges ENG-NOB helvete tilbake i traybar'n etter en stund.. *sint* Endret 14. januar 2016 av Joffer Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Hva mener du? Det går da fint an å fjerne engelsk tastatur helt og bare ha norsk på engelsk OS? 2 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 15. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2016 Desverre fungerer ingen av tipsene dere har gitt meg Alt innen Region å Language står med valg på norsk, så dette skjønner jeg ingenting av Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Har du et NOB eller ENG symbol nede ved klokka? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Legg gjerne inn et skjermbilde eller to, så kanskje noen ser (lett) hva som er feil... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Opplever slik feil av og til i nettleser. Restarter nettleser så blir det OK. Bruker mest Chrome, men tror det også har skjedd i IE eller Opera. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 16. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) Hadde ingen NOB eller ENG, men løsningen ble å velge input method å legge til qwerty norsk. Da dukket plutselig NOB opp igjen, og ctrl shift kunne plutselig brukes til å switche mellom norsk og engelsk. Hva han trykket for at problemet i det hele tatt oppstod forblir et mysterium Takker for engasjementet deres Endret 16. januar 2016 av Theodor1979 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå