Gå til innhold

Valg av UPS

Anbefalte innlegg

OG: den ups'en du linket til har ganske så tydelig:

Nettverkstilknytning Fjernstyringsgrensesnitt USB

samt:

Dataline Surge Protection Nettverk - RJ-45 - 1 innlinje / 1 utlinje

Noe som betyr at du KUN kan prate med den via USB og at du kan koble telelinja / datalinja di innom ups'en for å beskytte bakenforliggende utstyr. Dette er en funksjon som mange i tordenværs-strøk setter stor pris på da de slipper å skifte ut modem / routere etter et nedslag i nabolaget!  :)

Jeg missforstod deg, jeg trodde du mente at hvis jeg koblet rj-45 fra router/modem-->UPS-->swicth/pc/enheter så ville jeg ikke få nett. Noe jeg absolutt stusset ved. Men ja, da er vi enige, UPS'en kan bare prate via USB til software, MEN software kan alikevel prate med andre maskiner over LAN å be de slå seg av så lenge de er tilkoblet samme UPS og det foreligger en aktiv kobling. Var det som var poenget mitt da. :)

Endret av strike_84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, da er vi nok enige ja. Det finnes forøvrig mange software-løsninger til de forskjellige ups'ene og eventuell fjernstyring over nett avhengig av OS du bruker. 

Som nevnt bruker jeg ViewPower som er softwaren BlueWalker anbefaler på endel av ups'ene sine og dette gir også mulighet til kontroll via nettverk som er tilkoblet pc'en som ups'en kommuniserer med.

Kan være lurt da å ha et nettverk som også får strøm fra ups'en!  :) 

Lenke til kommentar

Ang lydnivå så ser jeg mange i komentarene på komplett klager over nivået noen disse bluewalkerne har selv om de er line-interactive. Jeg vet dog ikke om dette gjelder under batteridrift eller ikke, da vil det uansett bråke litt. Det kan derfor være lurt å sjekke manualen om det står oppgitt noe der. Jeg kan ikke si jeg har samme problem med min APC som er tilnærmet lydløs (jeg hører en svak susing visst jeg legger øret oppå den), under batteridrift er det litt mer liv i den og det begynner å blitt litt sjenerende for stuebruk. Men nå er det heldigvis sjelden den går på batteridrift da. Men som nevnt så er gjerne APC litt stivere i pris, i forhold til andre merker med samme egenskaper.

Proshop.no har en del forskjellige merker og er generelt billlig, litt lang frakttid siden det ofte blir sendt fra fjernlager, men billig. Kansje noe der som kan være av interesse. https://www.proshop.no/UPS?o=1028

Lenke til kommentar

Du har rett i at lydnivået er LITT plagsomt på online-upser fra BlueWalker ja. Her er det en 80mm vifte som skal holde hele boksen kjølig og de har helt sikkert valgt vifter i den rimeligste enden av prisskalaen som derfor også støyer litt. Jeg har skiftet vifte på min til en fra Noctua som jeg ikke hører uten å lytte etter den og kan godt leve med det!  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...