TorsteinHiA Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Hei jeg lurer på hvordan det er å bruke utenlandsk bankkort i Norge. Si at jeg har American Express. Er det ekstra av gifter å bruke det i Norge eller andre land? Hvordan er det med valutakurs og sånt? Endret 14. januar 2016 av TorsteinHiA Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Det spørs kva avtale du har på kortet. Etter eit raskt overblikk på American Express sine sider så ser det ut som at det er gratis å bruke det vanlige kortet i utlandet, men at det koster 200 dollar i året å ha kortet. Dersom du kvalifiserer til andre kort så får du andre måtar å betale på, slik at du f.eks. har og brukar kortet gratis dersom du bruker det minst så og så mykje, osv. Det du kanskje må være spesielt oppmerksom på er at det er mange butikkar som ikke godtar kredittkort i Norge. Det som kan være litt forvirrande er at sjølv om det står Mastercard eller Visa klistremerke i kassa, så treng ikkje det å bety anna enn at dei aksepterer debet-kort frå dei selskapa. Særlig butikkar med lite turistar og foretningsreisande vil ofte ikkje akseptere kredittkort. Så skal du bruke kredittkort i Norge, enten det er utanlandsk eller ikkje, så må du passe på å også ha eit debit-kort eller kontantar tilgjengelig. Vist ikkje kan du oppleve at du står i kassa på Rema og ikkje får betalt fordi dei ikkje aksepterer kredittkort. Lenke til kommentar
kriegheim Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Master tar de fleste nå. Amex er det mange som ikke tar pga gebyret de belaster butikken 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Visa og MC er ekstremt vanlig. Jeg har bare hatt problemer på legekontor og enkelte halv-"svarte" spisesteder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå