Gå til innhold

Bjørkefink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

v

Jaså, småfuglene er tilbake for fullt på forplassen din,

og like fotogene som tidligere. Og Tamron 70 - 200mm objektivet gjør fortsatt jobben på en aldeles utmerket måte. Ikke mye å utsette her.

Mvh Ragnar

Hei, Ragnar.

Takk for hyggelig tilbakemelding !

Ja, - Tamron'en tegner skarpt, og er en fornøyelse å bruke. Jeg har planer om å legge ut bilder "i ny og ne", men ikke daglig, - det blir for tidkrevende.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hello Albert Andersson

Nice shot of male to bjørkefink brambling ?

Best regards

Leif ?

Hei, Leif.

Takk for hyggelig kommentar !

Bjørkefink er en fugleart jeg aldri har sett tidligere, og nå har vi hatt 5-6 stykker på fòrplassen i flere dager.

Det er en hannfugl, ja, for de har vel gråsvart hode som en del av vinterdrakten.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hello Albert Andersson

Nice shot of male to bjørkefink brambling

Best regards

Leif

Hei, Leif.

Bjørkefink er en fugleart jeg aldri har sett tidligere, og nå har vi hatt 5-6 stykker på fòrplassen i flere dager.

Det er en hannfugl, ja, for de har vel gråsvart hode som en del av vinterdrakten.

M v h

Albert.

Hei man

Enig on hannfugl :) Kult me en ny art ved forplassen :)Hekker på Andøya nert Andenes, kan då se haner sitte og synge i toppen på noe grantre, då hunn ruver på eggen :)

God helg !

Hilsen Leif :cool: ​ ​

Lenke til kommentar

Hello Albert Andersson

Nice shot of male to bjørkefink brambling

Best regards

Leif

Hei, Leif.

M v h

Albert.

Hei man

Enig on hannfugl :) Kult me en ny art ved forplassen :)Hekker på Andøya nert Andenes, kan då se haner sitte og synge i toppen på noe grantre, då hunn ruver på eggen :)

God helg !

Hilsen Leif :cool: ​ ​

Hei, igjen, Leif.

Vi har registrert 30 ulike fuglearter ved fòrplassen hos oss, - det er rundt 13% av de omtrent 225 artene som hekker i Norge. jeg er usikker på hvor mange fuglearter som kan påtreffes i "skog og mark" her i Østfold, men jeg vil tro at antallet uansett er lavere enn i Nordland, - der det bare i Træna er registrert ikke mindre enn 206 fuglearter.

Du bor i et "fugleeldorado", Leif ! :)

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Gjenstår fortsatt ¨se om'n "pipip-Albert har kommet tilbake for en stund eller om det bare er en snarvisitt.

Denne bjørkefinken som ser ut til å ha blåst seg opp litt i kulda blir det vanskelig å finne noen feil på.

Roar

Hei, Roar.

Tusen takk for hyggelig kommentar !

Jeg har planer om å legge inn bilder regelmessig, men ikke daglig, - det blir for krevende !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...