Gå til innhold

[Løst] Adapter for Samsung 950 Pro M.2 PCIe SSD

Anbefalte innlegg

Har et Asus Z97-DeLuxe HK.

Den har en M.2 slot, men så vidt jeg forstår går den over PCIe 2.0 x 4, hvilket vil si teoretisk hastighet på 20 Gbit/s eller 2GB/s..

Hadde tenkt å bruke en Samsung 500 GB 950 pro, men da trenger jeg et adapter for å få "full glede" av de hastighetene den er bygd for.

Må nødvendigvis ha et PCIe 3.0 x 4 adapter som dette:

http://rog.asus.com/327432014/labels/product-news/asus-hyper-m-2-x4-pci-express-gen23-to-m-2-x4-ssd-adapter-card/

Har sjekka ut med Asus-support'en, og det er ikke å få tak i løst i Norge på noe vis.

Noen som vet om hvor en kan få tak et samme eller tilsvarende knirkefritt 3.0 x 4 adapter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette får bli til skrekk og advarsel til de som vil spare en tusing, men egentlig vil ha full pakke.

Buy cheap, buy twice  :fun:

Nå trenger man ikke å ha ditt oppsett for å ha god gaming PC.

Areca fanboy Areca 1880ix-24/Areca 1883i / Boot: Intel P3700 NVMe / 850PRO r-0 / ~140TB r-6Raidhore... 3x Asus Titan X EK -> Acer X34 g-sync/ Asus 4k G-sync PG27AQ Rog Swift

5930k / 5960xAsus RVE X99/ Asrock x99 WS-10G / G.skill ddr4 3200 LD PC-V8 B/R - Full EK vannkjøling

Tror for de fleste så holder det å ha støtte for boot PCI-E SSD i bios og PCI-E SSD samma hvilken siden de fleste er bedre en Sata 600 uansett, bortsett fra de gamle som ikke hadde støtte for AHCI\Trim.

Lenke til kommentar

Dette får bli til skrekk og advarsel til de som vil spare en tusing, men egentlig vil ha full pakke.

Buy cheap, buy twice  :fun:

Nå trenger man ikke å ha ditt oppsett for å ha god gaming PC.

Det har jeg heller ikkje sagt.

Dette er for de som velger 1150 plattformen i stedet for å gå for x99 med en gang. Skal man BARE ha ett skjermkort, så er det jo ofte godt nok.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Bruker-68389

Jeg har et Asus ROG Maximus VII Formula hovedkort hvor det er feil konstruert så jeg ikke får plass til en m.2 disk. Kan jeg da bruke en slik adapter istedenfor ? (Har ett skjermkort og ingen planer om fler)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...