ExpensiveGameFinder Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Hei har en boble som nå har fått alt den trenger bortsett fra annlegg. Jeg vet ikke hva som er til å anbefale, men har tenkt hvertfall dette: Høyttaler dører forran/forran ett sted, 2stk. Høyttaler bak i baksetet 2stk, og basskasse under vinduet bak, her er litt bilder: Her er fronten: Vanligvis er det en høyttaler ved speedometeret men den er fjernet til fordel for , oljetrykk, oljetemp osv osv. Så 2 høyttalere i fronten her ett sted. Tenkte jeg. Her er bak: Her tenkte jeg to til høyttalere som er under sitteputen. Tenkte også en badskasse rett under bak-ruten. Er åpen for forslag på plassering, og trenger hjelp ved og velge komponenter for best mulig lyd. Budsjett: 10-15k På forhånd takk! Mvh EGF Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Bobla har vel 6V-anlegg? Da får du jo en utfordring til. Og tviler på dynamoen vil like store belastninger. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Fikk ny motor og min hadde 12v fra ny 1970 mod. Generatoren ble oppgradert da den gikk fra 34hk til 170hk, nå har den 75amp dynamo Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Da er det bare å sette i gang. En jeg kjenner hadde en boble med 911-motor. Han hadde basskasse bak baksetet. Usikker på om baksetet var flyttet fremover dog. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Har en type 4 motor basert på 914 sin motor, men jeg trenger jo hjelp til slle komponenter, ledninger alt som skal velges og gjøres, forsterker osv osv. Ja den drar bra kjører fra porscher alt vi har prøvd. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Det går fint å lage til en kasse bak baksetet/under bakvinduet, men for best mulig lyd, så burde du droppe høyttalere baki. Spilleren er det viktigste, så hva har du tenkt der? Skal du ha dette beste mulig, så burde du lage nye dørsider, evt få laget til noe i sideveggene rett foran dørene, til frontsettet. Legger du litt arbeid i det og demper godt, så blir lyden bra. Gladen har noen sett som låter veldig bra, dette feks: http://www.dynabel.no/bilstereo/hoyttalere/komponentsett/65/gladen-sql-165-2-ohm-komponentsett Sub: http://www.dynabel.no/bilstereo/subwoofere/subwoofere/12/gladen-sqx-12-12-subwoofer-stk Forsterker til sub og front: http://www.dynabel.no/bilstereo/forsterkere/4-kanaler/gladen-xl-250c4-4-kanals-forsterker Får du til en solid løsning på frontsettet og demper godt, samt en riktig utregnet kasse til suben, så blir dette knallbra Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Hei takk for svar! Det er ingen sidevekk forran døren, det er hjul-bur med engang, et teppe over så er det rent metall. Trenger også spiller som kan ha bluetooth eller aux inngang. Hvor tenkte du subben skulle sitte? Under vinduet eller under baksetet? Og hva mener du med sidedører? Mener du dør-panelet? Kan hende de må under setene ja, vet ikke om det er stort nok mellomrom mellom dørpanelet og døren. Så du tror jeg bør ha to høyttalere under setet og 2 suber under vinduet bak eller under baksetet? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Trenger også tips til ledninger, alle ledninger Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Du skal ikke ha noe under setet. Fronthøyttalere foran på hver side, ta av dørpanelene på begge dørene og lag nye. Gjerne med mdf-ringer som vinkles i riktig retning osv. Jeg tenkte på EN sub, og den plasseres BAK baksetet/under bakvinduet Kjøper du alt dette hos dynabel, så bude du få fin pris på ledningene du måtte trenge, og de vet hva du trenger. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Ok, så da blir det totalt fire høyttalere? For det kittet hadde en stor og en liten? Så en i hver dør, og de to små plaseres i kupeen ett sted? Og hvor mange liter blr basskassen være? Og vil det da holde med den fordterkeren til 5 høyttalere? Tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Ok, så da blir det totalt fire høyttalere? For det kittet hadde en stor og en liten? Så en i hver dør, og de to små plaseres i kupeen ett sted? Og hvor mange liter blr basskassen være? Og vil det da holde med den fordterkeren til 5 høyttalere? Tusen takk for all hjelp Det er et sett, så det er 1 bassmellomtone og 1 diskant til hver side, men disse kobles til delefiltre (følger med) så du bruker bare 2 utganger på forsterkeren til å drive dette. De 2 siste utgangene brokobles til suben. Suben spiller bra i ca 40 liter lukket kasse, husker ikke hvor mye det er baki bobbla, men mye mulig du kan bruke hele plassen som kasse Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 16. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2016 ^^ Ok tusen takk!!!! Setter skikkelig pris på d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå