endrefisken Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Kjølig industri Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 her ble jeg litt nysgjerrig og valgte å ta deg på ordet for å forsøke å lage en noe strammere komposisjon med litt mindre rot ut mot kantene. Jeg startet med venstresiden der jeg lot kuttet i første omgang gå innenforelementet som stikker opp fra vannet og ser ut som ei søppelkasse på skrå stake. Det var ikke nok for stolpen som går ned i vannet ble liggende i bildekant og viske forstyrrende. Dermed valgte jeg å ta den også. Deretter gikk jeg ned og tok en beskjæring rett over de to skarpe refleksene akkurat i nedre ramme til høyre i bildet. Økte så størrelsen til 850 pix. i høyde og ga et skarphetsklikk. Deretter valgte jeg å beskjære til høyre rett innenfor den gule stolpen slik at det ble kanskje 2 mm. mellom den ytterste av de to kraftige lampene og høyre ramme. For å kompensere for dette halverte jeg avstanden mellom buen på brua til venstre og øvre ramme så kuttet kom akkurat litt ovenfor en lysende prikk der som kan minne om ei stjerne. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 her ble jeg litt nysgjerrig og valgte å ta deg på ordet for å forsøke å lage en noe strammere komposisjon med litt mindre rot ut mot kantene. Jeg startet med venstresiden der jeg lot kuttet i første omgang gå innenforelementet som stikker opp fra vannet og ser ut som ei søppelkasse på skrå stake. Det var ikke nok for stolpen som går ned i vannet ble liggende i bildekant og viske forstyrrende. Dermed valgte jeg å ta den også. Deretter gikk jeg ned og tok en beskjæring rett over de to skarpe refleksene akkurat i nedre ramme til høyre i bildet. Økte så størrelsen til 850 pix. i høyde og ga et skarphetsklikk. Deretter valgte jeg å beskjære til høyre rett innenfor den gule stolpen slik at det ble kanskje 2 mm. mellom den ytterste av de to kraftige lampene og høyre ramme. For å kompensere for dette halverte jeg avstanden mellom buen på brua til venstre og øvre ramme så kuttet kom akkurat litt ovenfor en lysende prikk der som kan minne om ei stjerne. Her skjedde noe så kommentaren ble postet før jeg var ferdig. Til slutt økte jeg størrelsen igjen til 850 pix.i høyde før jeg tok et siste klikk på skarphet. Hvorvidt dette er et utsnitt du er fornøyd med ser du hvis du følger min beskrivelse. Slike motiver som dette er alltid et beskjæringsproblem o0g bildet kan stå og falle med beskjæringen. Jeg forsøker alltid å få så rene kanter og hjørner som mulig så det ikke er noe der som trekker oppmerksomhet. Slikt krever trening og erfaring før man for øye for det. Det har tatt meg 10 år å komme dit jeg er idag og jeg er fortsatt i læringa. Men når alt dette er sagt så liker jeg oppsettet dit. Lys og farger sitter fint. kanskje ville jeg gitt et klikk til på skarpheten også i ditt utkast her. Dermed overlater jeg resten til herrene Smaken og Baken samt øynene som ser. Roar Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Dette må vel være Skansenbrua i Trondheim. Et spennende bilde dette. Flott i fullstørrelse, der man kan "vandre" rundt i krinkler og kroker. Brua i seg selv er unik, og konstruert av Joseph Strauss, som forøvrig var ansvarlig også for den kjente Golden Gate Bridge i San Francissco. Heldigvis er brua nå fredet, og jeg tror den nå er den eneste i sitt slag. Morsomt å se igjen for en gammel trønder gitt Mvh Lisbeth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg