Fritto Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Jeg har over lengre tid hjulpet en kompis med korrespondanse i forbindelse med en erstatningssak mot NPE ( Norsk pasientskadeerstatning ). Nå har advokaten til kompisen tabba seg ut, med den følge at han kan tape millionbeløp. Saken. Amputasjon av fot på grunn av feilbehandling. Saksøker krever erstatning av NPE, i første omgang fører han saken selv, men kobler etterhvert inn advokat for og føre saken for han. Etter flere omganger vinner han saken mot NPE. Erstatningsutmåling. Saken går frem og tilbake mellom advokat og NPE i flere omganger, etterhvert kreves en akonto utbetaling på det tilbudet NPE har lagt fram. ( Dette betyr ikke at saken ikke kan påklages videre ) NPE utbetaler beløpet til klientkonto hos advokat. I den forbindelse sender advokaten en epost til saksøker med spørsmål om han vil sette av kr 20.000,- til videre saksgang ( dvs. påklage NPS avgjørelse til pasientskadenemnda) Eposten er datert 02.12.2015 og svarfristen til NPE går ut 23.12.15 Saksøkers svarer på eposten samme dag, og ber om at det settes til side nevnte sum da han ønsker og gå videre med saken. Julen kommer og går, først på nyåret tar advokaten kontakt igjen, da med spørsmål om de nevnte kr 20.000,- skal overføres til samme konto som tidligere ? Det viser seg at advokaten ikke har fått med seg svaret fra saksøker da saksøker har skrevet sitt svar 6 linjer under advokatens spørsmål, dermed har ikke advokaten ikke sett dette, og derfor ikke påklaget vedtaket fra NPE. Nå prøver advokaten å få NPE til og allikevel ta klagen til etterretning, hvis de ikke godtar dette mener advokaten at saksøker må gå på advokatens forsikringsselskap. Advokaten mener allikevel at han ikke er skyld i dette, på grunn av at det var såpass stor mellomrom mellom hans opprinnelige melding på eposten og saksøkers svar. Vi venter nå på svar fra NPE. Men jeg mener helt klart at dette er advokatens ansvar.. For det første så er det litt merkelig at advokaten ikke reagerer på at han får en epost der kun hans eget spørsmål «viser» og ikke noe svar på spørsmålet. For det andre så ville det jo i en så viktig sak være naturlig at han sjekker opp med saksøker hva denne ønsker før fristen går ut. For det tredje, hvorfor holde tilbake de nevnte kr 20.000,- hvis han ikke trodde at saksøker ville går videre med saken. Jeg tror på advokaten når han sier at han ikke har sett svaret på eposten, men videre tror jeg at det har gått litt i «glemmeboka» og at advokaten etterhvert har havnet i et dilemma. Når advokaten ringte til min kompis angående dette var han visstnok veldig på defensiven... Så nå må vi muligens få tak i en annen advokat for å hjelpe til mot forsikringsselskapet For et rot Endret 14. januar 2016 av Fritto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå