Gå til innhold

Sette GET router i bridge mode?

Anbefalte innlegg

Har etter hastighetsøknings slitt med att nettet faller ut flere ganger om dagen og jeg må manuelt restarte routeren hver gang, har vært teknikker her som har installert forsterker, men opplever fortsatt samme feilen.

Fikk råd fra kunderserive om å sette routeren i bridge mode for å se om det hjalp.

Jeg har skrudd av trådløst nettet på get routeren og benytter meg av en asus router til alt trådløst, har i tillegg en pc koblet via kabel direkte inn i get routeren. Lurte på hva slags effekt det vil ha å sette get routeren i bridge mode, mister jeg brannmuren etc. på den kablede pc'en eller blir det ingen praktisk forskjell?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs jo litt på hvordan du har satt opp Asusen hva som skjer bak den.

Hvis du bridger Get routeren så vil den oppføre seg som et modem og du vil måtte bruke Asusen som en router og koble alt i den. Hvis PC-en forsatt er koblet til boksen fra Get så vil mest sannsynlig kun den få nett eller kun Asusen får nett. PC-en vil og miste brannmur osv og vil være direkte koblet til internett, noe som ikke anbefales.

Lenke til kommentar

Problemet er att asusen er koblet til get routeren via kabel fra rommet ved siden av, og pc'en er koblet direkte til get routeren, har ikke mulighet til å koble pc'en direkte til asusen, så da må jeg jo ha den i "router mode", skjønner heller ikke hvordan bridge mode skulle forhindre att nettet faller ut, har kjørt dette oppsettet i flere år uten problemer før de økte hastigheten.

De skal forøverig sende meg en ny cisco router kanskje det hjelper.

Lenke til kommentar

Hvilket problem? Kablinger er jo der. Slik som du beskrever det må du heller ikke ha den i router mode. Bridge mode gjør at routeren i Getboksen slås av og du kan regne den som omformer fra coax til ethernet. Det vil si at det er samme nettverk på begge sider av boksen og IP-ene til utstyret som kobles til vil bli bestemt av ISP, Get i dette tilfellet. Å få tildelt mer enn en IP som privatperson er skjeldent. Derfor vil du ikke kunne koble to enheter til Getboksen når den er bridget.

Bridgemode kan nok hjelpe. Det eliminerer en feilkilde. Disse Ciscokabel routermodemene er ikke så kjent for å være så gode når det kommmer til routing. Det kan jo selvsagt hende at modemet ikke er helt godt, men det er bare å prøve.

Lenke til kommentar

Problemet med kablingen er at det via hullet i veggen ikke er plass til mer enn en ethernet kabel i tillegg til coaxen som ligger der, den går nå fra get routeren til asus routeren, så jeg kan ikke koble min stasjonære pc uten wifi til asus routeren via kabel den må inn i get routeren og da må den etter hva jeg skjønner stå i router modus?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...