Noxhaven Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Hvor mange terror angrep har Norges 220.000+ muslimer utført i Norge gjennom tidene? Hvor mange voldtekter og andre voldshandlinger utført av muslimer i Norge har vært religiøst motiverte? Geita_, Ateist noen av dere som vet? 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Hvor mange terror angrep har Norges 220.000+ muslimer utført i Norge gjennom tidene? Hvor mange voldtekter og andre voldshandlinger utført av muslimer i Norge har vært religiøst motiverte? 220.000? Det vel langt under 150.000 som er medlem av noe trossamfunn? Terrorangrep begått av muslimer telles sjelden som terrorangrep. Det blir som regel omkategorisert, gjerne som psykisk sykdom. Motivasjonen er heller ikke det eneste som betyr noe - det er også relevant hva slags risiko deres kultur og sedvanlige atferd utgjør når de er kommet til Norge. Det er ikke alltid man gjør ting i Islams navn - men den islamske kulturen har farget verdensoppfatningen, kvinnesynet, menneskesynet osv. 4 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Hvor mange terror angrep har Norges 220.000+ muslimer utført i Norge gjennom tidene? Hvor mange voldtekter og andre voldshandlinger utført av muslimer i Norge har vært religiøst motiverte? Geita_, Ateist noen av dere som vet? Det trenger ikke kategoriseres som terrorgrep for at det er for ille til at vi vil ha det her i landet vårt. Endret 16. februar 2016 av Ateist 5 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Hvor mange terror angrep har Norges 220.000+ muslimer utført i Norge gjennom tidene? Hvor mange voldtekter og andre voldshandlinger utført av muslimer i Norge har vært religiøst motiverte? 220.000? Det vel langt under 150.000 som er medlem av noe trossamfunn? Terrorangrep begått av muslimer telles sjelden som terrorangrep. Det blir som regel omkategorisert, gjerne som psykisk sykdom. Motivasjonen er heller ikke det eneste som betyr noe - det er også relevant hva slags risiko deres kultur og sedvanlige atferd utgjør når de er kommet til Norge. Det er ikke alltid man gjør ting i Islams navn - men den islamske kulturen har farget verdensoppfatningen, kvinnesynet, menneskesynet osv. Dessverre så er det blitt i hvert fall 210 000 muslimer her til lands nå etter folkevandringen i høst. 4 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 220.000? Det vel langt under 150.000 som er medlem av noe trossamfunn? Joda, 220.000 var bare et anslag siden vi ikke kan oppgi eksakte tall på det, det er antatt at vi passerte 200.000 muslimer i Norge i 2011 om man regner andelen muslimer i opprinnelse landet de kommer ifra og antallet som er kommet til Norge ifra disse landene. Les: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/244664?_ts=150b81e4150 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Da skal jeg hilse å si det når jeg skal på fredagspils med muslimene her neste gang.... Der har du den igjen. 4 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Hvor mange terror angrep har Norges 220.000+ muslimer utført i Norge gjennom tidene? Hvor mange voldtekter og andre voldshandlinger utført av muslimer i Norge har vært religiøst motiverte? Geita_, Ateist noen av dere som vet? Det trenger ikke kategoriseres som terrorgrep for at det er for ille til at vi vil ha det her i landet vårt. Figur 2. Andel av befolkningen bosatt ved utgangen av 2004 som er straffet minst en gang i løpet av perioden 2005-2008, etter utvalgte land. Trodde det var snakk om muslimer, ikke innvandrere? Det er så klart trist med afrikanere som langer noe shit ved sentrum og bedriver små tyverier. Det er også synd at opprinnelse landets problemer kan til den grad henge ingen og gi ettervirkninger da et nytt sett med leve regler skal følges. Men igjen dette er et generelt problem i alle "krig og uro land" der befolkningen heller rømmer enn å fortsette lidelsen, dere anklager Islam og jeg etterspør grunnlaget for denne demoniseringen ikke et oppstykket utdrag av kriminaliteten etter opprinnelse landet. Henter vi frem totalen fra samme statistikk så ser vi at innvandrere fra de fleste verdensdeler er relativt lik - med unntak av afrikanerne som ligger et stykke over og ikke-innvandrere som ligger et stykke under. Figur 1. Antall straffede, etter innvandrerbakgrunn og verdensdel. Per 1 000 innbyggere per år. 2005-2008 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Terrorangrep begått av muslimer telles sjelden som terrorangrep. Det blir som regel omkategorisert, gjerne som psykisk sykdom. Motivasjonen er heller ikke det eneste som betyr noe - det er også relevant hva slags risiko deres kultur og sedvanlige atferd utgjør når de er kommet til Norge. Det er ikke alltid man gjør ting i Islams navn - men den islamske kulturen har farget verdensoppfatningen, kvinnesynet, menneskesynet osv. Har du noen eksempler på norske terroangrep utført av muslimer som er kategorisert som psykisk sykdom eller lignende? Så klart motivasjon er den dominerende delen av betydning, motivasjonen forteller hvorfor individene bryter norsk lov og utfører ugjerninger, kultur er en del av motivasjonen og har tilhørighet med landets historie og miljø. Dette har innvirkning via faktorer som krig, politikk, fattigdom, religion osv. - det å plukket ut religion ifra denne listen og angi det som begrunnelsen for at kulturen til individets land fører til den negative adferden holder ikke. Korrelasjon, årsak og feilslutninger. Du vet da dette misan.. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Stemmer det, muslimske barn bør ikke gå i bursdagsselskap. Når jeg var liten inviterte jeg bare mine nærmeste venner, i dag inviterer barna hele skolen og dermed kjem det også muslimske barn. Siden jeg er i mot store bursdagsselskap, er jeg også i mot at muslimske barn som er utenfor den indre krets bør gå i bursdagsselskap. Er det noen slike muslimske barn som leser dette, så hør på meg, hold dere hjemme. 4 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Figur 1. Antall straffede, etter innvandrerbakgrunn og verdensdel. Per 1 000 innbyggere per år. 2005-2008 Nøkkelbegrepet her er relativ endring. Opptil 1/4 asylsøkere ifra land som Marokko, Irak, Iran osv. begikk kriminalitet i samme tidsperiode, 2005-2008. I Tyskland begår 40% av asylsøkerne kriminalitet bare det første året. Jo lengre tid, jo fler kriminelle, nødvendigvis med minkende avkastelse, men alikevel. 4 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Figur 1. Antall straffede, etter innvandrerbakgrunn og verdensdel. Per 1 000 innbyggere per år. 2005-2008 Nøkkelbegrepet her er relativ endring. Opptil 1/4 asylsøkere ifra land som Marokko, Irak, Iran osv. begikk kriminalitet i samme tidsperiode, 2005-2008. I Tyskland begår 40% av asylsøkerne kriminalitet bare det første året. Jo lengre tid, jo fler kriminelle, nødvendigvis med minkende avkastelse, men alikevel. Nettopp, det er jo naturlig at tallene er høyere med engang de kommer da de kommer rett fra ukulturen i sitt eget land. I tillegg må man sammenligne de med tallene til nordmenn så ser vi at de er voldsomt overrepresentert selv etter at det har stabilisert seg litt. 3 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Imponerende at ingen av dere klarer å besvare et eneste spørsmål, i stede kaster dere ut nye påstander og det uten kilder så klart. Gratulerer gutta, dere har oppnådd IHS status. Hvor mange terror angrep har Norges 220.000+ muslimer utført i Norge gjennom tidene? Hvor mange voldtekter og andre voldshandlinger utført av muslimer i Norge har vært religiøst motiverte? Har du noen eksempler på norske terrorangrep utført av muslimer som er kategorisert som psykisk sykdom eller lignende? Opptil 1/4 asylsøkere ifra land som Marokko, Irak, Iran osv. begikk kriminalitet i samme tidsperiode, 2005-2008. Kilde på at opp til 25% av asylsøkere ifra land som Marokko, Irak, Iran begikk kriminalitet i 05-08? Har dette noe med spørmålet du prøver å besvare angående terror, vold og voldtekt blant muslimer i Norge å gjøre? 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Da skal jeg hilse å si det når jeg skal på fredagspils med muslimene her neste gang.... Der har du den igjen. Du er så utydelig på hva du egentlig vil få bukt med her. Det virker ikke som at du er så veldig opptatt av de potensielt farlige radikale Imamer slik som oss andre, men mest opptatt av disse helnorske med muslimsk bakgrunn.. For deg er det liksom likegyldig om det er hardtarbeidende skattebetalende norsk-pakistanere eller Islamistene i Profeten Ummah, og det blir så rart for alle oss andre som ikke er rasehatere ettersom det ikke gir noen mening. Jeg mener var du ute etter alle nordmenn etter 22 juli? Vennligst gjør deg litt matnyttig og flytt fokuset vekk ifra vanlige folk og over på det faktiske problemet, nemlig religiøse ekstremister. Sånn som du holder på nå så bare undergraver du problemet og det kan faktisk være farlig, idiotenes tog er langt nok som det er. 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 , idiotenes tog er langt nok som det er. Og idiotenes tog heter: "Alle skal tie stille, for all kritikk av muslimske ekstremister og islam er å kritisere ALLE muslimer" toget... Og det er faktisk INGEN tjent med at fortsetter. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Når idiotene bruker samme enkle propaganda baserte oneliners, pakket inn I hatsk ordelag ligner de altfor mye på ekstremister selv, og jeg tror de like gjerne da spiller ball I hatt med ekstremistene de skal fjerne .. At det skal være så vanskelig å ta til seg dette er meg en gåte, hvis der ikke er sånn at alt kommer fra samme ekstremhold og at det hele er avtalt spill .. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Når idiotene bruker samme enkle propaganda baserte oneliners, pakket inn I hatsk ordelag ligner de altfor mye på ekstremister selv, og jeg tror de like gjerne da spiller ball I hatt med ekstremistene de skal fjerne .. At det skal være så vanskelig å ta til seg dette er meg en gåte, hvis der ikke er sånn at alt kommer fra samme ekstremhold og at det hele er avtalt spill .. Alltid på pletten for å forsvare grunnløs tro, er vi ikke KNKN? Samme hvor forstokket "logikken" er så er du der med det samme og nå for å forsvare et problem som blir bare tydeligere og tydeligere i vårt samfunn, religiøs overtro... Det skal ikke snakkes om, for da tråkker man jo de med en snill overtro på tærne også liksom og da er det bedre å sammenligne de som vil ta debatten med ekstremister på en skikkelig måte... Ikke rare logikken du har der, så kanskje du ikke skulle kaste deg frem som troens forkjemper hele tiden, men gå litt i dybden i problem stillingen før du blindt forsvarer tro? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Når idiotene bruker samme enkle propaganda baserte oneliners, pakket inn I hatsk ordelag ligner de altfor mye på ekstremister selv, og jeg tror de like gjerne da spiller ball I hatt med ekstremistene de skal fjerne .. At det skal være så vanskelig å ta til seg dette er meg en gåte, hvis der ikke er sånn at alt kommer fra samme ekstremhold og at det hele er avtalt spill .. Alltid på pletten for å forsvare grunnløs tro, er vi ikke KNKN? Samme hvor forstokket "logikken" er så er du der med det samme og nå for å forsvare et problem som blir bare tydeligere og tydeligere i vårt samfunn, religiøs overtro... Det skal ikke snakkes om, for da tråkker man jo de med en snill overtro på tærne også liksom og da er det bedre å sammenligne de som vil ta debatten med ekstremister på en skikkelig måte... Ikke rare logikken du har der, så kanskje du ikke skulle kaste deg frem som troens forkjemper hele tiden, men gå litt i dybden i problem stillingen før du blindt forsvarer tro? Og du er spesialist på å ikke få med deg poenget .. du henger deg opp I dine egne forestillinger om det du kaller tro! Jeg bryr meg ikke en døyt om tro å sånn der, men prøver å få frem at språkføring og formen ødelegger helt for eventuell saklig innhold og kvalitet, uavhengig om du er for eller mot noe Ser du på ingen måte logikken i dette? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) IS: Se hvordan de USA folka behandlet oss, vesten ønsker å utrydde oss! Det er dem eller oss. Innvandrerfrykt klubben: Se hvordan IS oppfører seg, muslimer ønsker å utrydde oss! Det er dem eller oss. Et antall muslimer blir overtalt av IS, de går til angrep på tilfeldige uskyldige mennesker i vesten. http://www.rb.no/terror/is/islam/europol-frykter-flere-is-angrep-i-europa/s/5-43-224314 http://www.vg.no/spesial/2015/terrorangrepet-i-paris-oversikt/ http://www.nrk.no/urix/disse-angrepene-i-europa-har-is-vaert-involvert-i-tidligere-1.12654902 Et antall vestlige blir overtalt av IFK, de går til angrep på tilfeldige uskyldige muslimer. http://www.dagbladet.no/2016/02/09/nyheter/innenriks/pst/trusselvurdering/43070759/ http://www.dagbladet.no/2016/01/23/nyheter/innenriks/odins_soldater/hoyreekstremisme/borgervern/42864626/ http://www.dagbladet.no/2015/12/24/nyheter/politikk/utenriks/asylbrann/42527060/ Et menneske kan ikke ta ansvar for en handling utført av et annet menneske som ikke har vært involvert, det at begge menneskene tror på samme gud, ideologi eller bor i samme område er ikke grunn nok - det er en klassisk feilslutning. Odins soldater og andre hatefulle vestlige - IS og andre hatefulle muslimer er generaliserende drittsekker som bør bekjempes. Det er propaganda spredere som lager en krig mot sivile og uskyldige mennesker. Endret 17. februar 2016 av Noxhaven 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Ser du på ingen måte logikken i dette? Det jeg ikke ser logikken i er å kneble en viktig debatt, en debatt vi burde hatt for årevis siden her i landet, men som så langt har blitt kneblet via beskyldninger om "rasisme" og en forherligelse av blind godhet der ingen skal fornærmes. Islam er ikke uskyldig i dette, tvert i mot er det jo årsaken i veldig mange av den ukulturen vi ser hos mange av våre nye landsmenn. Så den eneste logikk bristen jeg ser her er atter en gang forsøk på å kneble en debatt som er nødvendig med mindre man vil at folk skal begynne å gjøre dumme ting på egen hånd fordi de ikke blir hørt da... 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 IS: Se hvordan de USA folka behandlet oss, vesten ønsker å utrydde oss! Er vel ikke bare IS som har begynt å se hvordan USA, i særdeleshet, har fucket opp ting gang etter gang, ALT fordi de håper at disse terror angrepene ikke skal skje hos dem... Andre er det ikke så farlig med liksom... Så er ikke helt enig med deg i den veldig to sidigheten du legger for dagen her... Amerikansk utenriks politikk har jo som tradisjon å rote det til i andres bakgårder, gjerne via armering av gærninger fordi gærningene tilfeldigvis er i mot det samme regime som amerikanerne, før de reiser hjem til freden sin selv og lar andre ordne opp... ER liksom en gjennganger de siste hundre årene det.... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå