Gå til innhold

Imam: - Muslimske barn bør ikke gå i bursdagsselskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud, dette er en Inam. Ta deg en tur på et bedehus på karmøy og hør på alt det syke det "prekes" om der, dette er småtterier i forhold. 

Husk at du blir fullstendig ribbet for all eventuell autoritet og integritet når du kommer med slike tøvete utspill.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Det er også imot religionen å ønske folk «god jul», ifølge imamen. Han bryr seg ikke om andre imamer er enig med ham.

- Det jeg bryr meg om, er om det står i religionen eller ikke. Jeg hilser ikke på kvinner, men hvis en annen imam hilser, betyr ikke det at han ikke er muslim. Han har bare en annen fortolkning.

Så Islam er med andre ord like åpen for fortolkninger, og feiltolkninger som andre religioner. Se den ja.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud, dette er en Inam. Ta deg en tur på et bedehus på karmøy og hør på alt det syke det "prekes" om der, dette er småtterier i forhold. 

Husk at du blir fullstendig ribbet for all eventuell autoritet og integritet når du kommer med slike tøvete utspill.

Sitert feil innlegg?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Syntes Raja har blitt en særs viktig stemme for moderate muslimer og syntes han gjør en fantastisk jobb med å bekjempe fordommer og fremmedfrykt. Føler at han er rasjonell og fornuftig uten å gå over the top og har vokst stort de siste årene, vi trenger mange flere slike liberale muslimske politikere i Norge. Det er disse norske muslimene vi må passe på at får rikelig med eksponeringstid i samfunnsdebatten!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Så det er derfor ingen muslimer jeg gikk på skole med, eller noen som helst av de muslimske ungene i klassene til mine barn noen sinne dukket opp i bursdagsselskap? På tross av invitasjoner ved hver eneste bursdag. Muslimene og jehovas vitnene. Abrahams religioner, blæh! Håper alle forteller denne imamen at han er en latterlig figur.

Lenke til kommentar

Så det er derfor ingen muslimer jeg gikk på skole med, eller noen som helst av de muslimske ungene i klassene til mine barn noen sinne dukket opp i bursdagsselskap? På tross av invitasjoner ved hver eneste bursdag. Muslimene og jehovas vitnene. Abrahams religioner, blæh! Håper alle forteller denne imamen at han er en latterlig figur.

Jupp, er vanlig dette. Muslimer murer seg inne og prøver så langt de kan å IKKE omgåes andre enn muslimer... Blir dårlig  integrering da vettu... når de murer seg slike skiller..

Og det går vel for vitner også.. De får jo heller ikke lov å ha bursdag og kommer ikke i andres bursdag heller. Må være skikkelig stusselig å være et vitne, og bli fratatt alt som er gøy... Syntes mange ganger synd på det vitne jeg hadde i klassen på sytti tallet, var liksom utenfor alt han... :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Der ble jeg plutselig mektig imponert, takk for linken :)

ORDFØRER: Kristiansand-ordfører Harald Furre (H) vil vurdere å inkalle imam Abdikadir Yussuf Mahamed til et møte. - Jeg synes dette var et veldig spesielt og uklokt utspill. Det er viktig at barn i Norge blir del av norske samfunnet og får akseptere de tradisjonene vi har. Vi skal ikke forvente at noen endrer den religionen de har, men at de deltar i det norske fellesskapet er en selvfølge, sier Furre til Dagbladet

Lenke til kommentar

Jupp, er vanlig dette. Muslimer murer seg inne og prøver så langt de kan å IKKE omgåes andre enn muslimer... Blir dårlig  integrering da vettu... når de murer seg slike skiller..

Og det går vel for vitner også.. De får jo heller ikke lov å ha bursdag og kommer ikke i andres bursdag heller. Må være skikkelig stusselig å være et vitne, og bli fratatt alt som er gøy... Syntes mange ganger synd på det vitne jeg hadde i klassen på sytti tallet, var liksom utenfor alt han... :(

Jeg gikk også på skole hvor det var noen Jehovas Vitner elever, og de gikk ikke i bursdagsselskap i nabolaget, eller hadde noen sjøl heller såvidt jeg vet. De hadde ikke tv hjemme heller, jentene gikk i "gammeldagse" skjørt, osv. De ble endel mobbet, og var ganske stygt noen ganger.

Men så kan man spørre seg (i voksen alder), er det "deres" feil, eller er det "vi" samfunnet (både barn og voksne) som er en smule intolerante på de som skiller seg ut fra main-stream?

Lenke til kommentar

Jeg gikk også på skole hvor det var noen Jehovas Vitner elever, og de gikk ikke i bursdagsselskap i nabolaget, eller hadde noen sjøl heller såvidt jeg vet. De hadde ikke tv hjemme heller, jentene gikk i "gammeldagse" skjørt, osv. De ble endel mobbet, og var ganske stygt noen ganger.

Men så kan man spørre seg (i voksen alder), er det "deres" feil, eller er det "vi" samfunnet (både barn og voksne) som er en smule intolerante på de som skiller seg ut fra main-stream?

Vi hadde to vitner på den skolen jeg gikk og begge ble kraftig mobbet fordi de trodde på feil gud...Alle vi andre kjøtthuene hadde selvsagt undervisning om den "rette" guden som dette vitnet hadde søkt fritak fra (eller hans foreldre) og lærinnen sa rett ut at "vi" trodde på den rette guden og at alle andres guder selvsagt var vranglære... Noe de to stakkars vitnene fikk svi for ja... med lærernes velsignelse...

Jeg var kristen den gangen og visste selvsagt ikke bedre, men det hindret meg ikke å gå bort til denne personen, som ikke er vitne lenger, på en klassefest for noen år siden og sa unnskyld for min oppføsrsel den gangen... Helt flaut å tenke på at jeg har mobbet og gjort andre mennesker ulykkelige fordi jeg trodde jeg hadde den riktige troen.... At det går an å bli så møkk dum...

Lenke til kommentar

Jeg kan hive meg på det du skriver der. Bortsett fra det med "riktig gud". Gikk mer på annen mobbing de ble utsatt for, "har ikke tv" og sånt.

Møtte ene gutten for noen år siden, og kjente det stakk litt ja. Fikk endel ettertanker over hvor hensynsløse "barn" kan være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...