Robin B Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Har i lengre tid klaget til Tiscali på at jeg har for dårlig hastighet,sendt flere mailer samt brukt mange timer i Tlf. uten noen tilbake melding fra dem på dette og årsaken til mine problemer. Det eneste jeg har fått beskjed om er å kjøre Tptest gjentatte ganger noe jeg har gjort,og den viser at hastigheten er i fritt fall utover dagen/kvelden der jeg blir liggende på Ca.49% og nede i 37%. Kjenner frustrasjonen koker,og måtte ha skjerpet meg hver gang at noen tar Tlf. i andre enden etter å ha ventet i opptil 90 min. For jeg regner med at de som sitter som kudekonsulenter i andre enden ikke kan gjøre noe med det uten å ta kjeft fra flere missfornøyde kunder....mens regningen strømmer inn. Lenke til kommentar
Spillegal:) Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Har akkurat det samme problemmet som deg, Koker hos meg å . Har ringt ,sendt mail, tar en time ca å komme igjennom, for det svare du fikk, sende mail er dødfødt. Linjen min er fin fra 0200- 1400- 85%-97% Fra 1400-0200 - 20% -47% på tpt-testen Har sjekket pc min tusen ganger, men Tiscali sier det er min feil at ikke jeg for det jeg skal ha, Virus . nettverkskortet , sier dem alltid. Tiscali 1024/256 Tromsø/Tromsdalen XP Pro Nytt nettverkskort Norton 2004 AntiSpy Ad-aware 6.0 Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Ligger nå på 22,7% på min 704/128 linje.. :grine: Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Ingen problem hos meg (Østfold) stabilt på 735 hastighet itavisen sin test har Tiscali 704\128 Lenke til kommentar
!alex! Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 jeg har hatt det samme problemet lenge jeg også + at jeg oppgraderte linja for 2 mnd. siden og de apene har enda ikke klart å skru opp hastigheten min. ******* sæper!!! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Vel problemet rammer oss her i kalde Nord,det er det ingen tvil om.Kjenner flere her oppe som har samme linjen som meg og de ligger på samme dårlige hastighet. Det værste er at jeg ikke får tilbakemelding fra dem på hastigheten min som er så lav om kvelden at jeg har problemer med å komme inn på de forskjellige sidene. For å gi et eksempel så klarer jeg ikke å få kjørt en oppdatering på Norton siden hastigheten nå ligger så lavt,og Tptest gir error siden den ikke klarer å fullføre... Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Høres kjipt ut med dårlig hastighet. Har 10mbit selv . Men når du kjøper 704/128 er det kun den høyest oppnåelige hastigheten du kan få. Er du maks uheldig og du tilhører en sentral med storforbrukere, blir det mindre båndbredde på dere alle med samme tjenesteleverandør (ISP). Men selvfølgelig er dette uheldig for den/ de dette rammer. Men man bør jo i noen tilfeller få opp mot teoretisk hastighet, utenom "travel time". Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Hei og hå. Vil bare nevne at på den forrige plassen jeg bodde så hadde jeg tiscali 704-linje, og der var det litt "uggent". Her hvor jeg bor nå, så suser det og går med tiscali, jeg tester jevnlig på itavisen, og ligger faktisk stort sett rundt nedlastingshastigheter på mellom 725-740 kbit/s. med ei 704-linje.. En annen ting om Tiscali er at jeg omtrent ALDRI har opplevd at linjen har vært nede, en eller to ganger tror jeg. (siden mars i fjor!! :-) Endret 19. november 2003 av Etaten Lenke til kommentar
oizann Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Jeg har selv tiscali 704/128 linje.De 7-8 siste dagene har jeg hatt en hastighet som minner meg om det gamle modemet ca 150kbps opplever jeg,samme når på døgnet det er.har kontaktet kundeservice utallige ganger over mail,men får aldri svar,og ringe dem vil jeg helst ikke ettersom man da blir sittende en stund(sist gang var det 1 time og 15min) og da sa jeg noen ord som tydeligvis skremte han som svarte i andre enden,så han la på.Jeg vurderer faktisk og si opp,selvom jeg har 10mnd igjen på bindings tiden.Og om jeg betaler oppsigelses gebyr?Ikke ******. Endret 19. november 2003 av oizann Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 og da sa jeg noen ord som tydeligvis skremte han som svarte i andre enden,så han la på. Være ufin mot de som jobber på support er jo rimelig dumt da. Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Åssen kan jeg teste linja mi? trenger jeg noen programmer? Trenger svar Lenke til kommentar
Mithrandir123 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har akkurat det samme problemet, bortsett ifra at jeg bor i Akershus. Merker det mest når jeg spiller cs, pingen er fin, så hopper den plutlig opp på 300 osv. og sånn fortsetter den i all evighet.!! Det er jo til å bli helt gal av! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Har fått vite at de ikke har eller mangler kapasitet og at de må oppgradere linja si.Problemet ligger mellom Trondheim og Tromsø. Til de med dette problemet bør gjøre som meg,ta kontakt med Lindorf og snakke med dem for det er ikke aktuelt å betale en krone før dette er rettet opp,noe de på Tiscali ikke kunne si noe om siden de har bestilt deler som dem sa de ikke hadde ide om når de ankom. Lenke til kommentar
Spillegal:) Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hei. Robin, Greide du å få til at du ikke skal betale regningene før linjen er ordnet? Sendte du E-post(Hvor?) Ringte du (TLFNR?) Ligger nå på 80 kbps på ei 1024 linje lol Jeg for ikke hjelp hos Tiscali, det er tragisk at dem ikke vil hjelpe meg i det hele tatt. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg vil også klage til Lindorf... Jeg ligger vanligvis på 2kbps til 40kbps. Mindre enn jeg hadde med 56K modem! Av og til er det raskt, men 90% av tida er det så tregt. Det har blitt verre de to siste ukene. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Da jeg snakket med Lindorf skrev de ned hva jeg sa,deretter skulle de ta kontakt med Tiscali via mail der de krevde at Tiscali tok kontakt med meg. Det de sa var at jeg måtte sende et brev til dem på dette,skulle bare bruke adressen som stod på regninga da de mente at jeg ikke burde betale for noe jeg ikke fikk.(Hyggelig dame der :-) )Hun sa også at jeg kunne heve avtalen med dem etter kjøpsloven noe jeg kommer til å gjøre. Desverre så har jeg ikke Tlf nummret til Lindorf her,men det er bare å ringe opplysningen. Lenke til kommentar
eye Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Bare en ting å si. Send brev til Tiscali der du tvister(bestrider)kravet. Så lenge du har tvistet kravet kan ikke Tiscali sende dette til inkasso. Dette i følge inkassolovgivningen. Du skal ikke betale for en tjeneste du ikke har fått! Tvist kravet! Og stå på! Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg vil oppfordre de som ikke har prøvd ennå å kjøre en virussjekk,hadde akkurat samme problemer selv,lastet først ned DUmeter hvor jeg oppdaget at linjen min gikk på fullt ut hele tiden,kjørte så ett oppdatert virussjekk og fant en orm så lå å sendte for harde livet og strupet hele linja, gikk fra modemshastighet til 720-730 med en gang :-) Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Hvist du leser hva jeg skriver lengre opp så ser du at jeg har fått bekreftet hva problemet er. Skulle heller ønske at det var et virus.... Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Joda jeg så det :-) Tenkte på andre som leste tråden,sier ikke at dette ER grunnen men kanskje noen er like "heldige" som meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå