Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig Hastighet med Tiscali


Anbefalte innlegg

Har i lengre tid klaget til Tiscali på at jeg har for dårlig hastighet,sendt flere mailer samt brukt mange timer i Tlf. uten noen tilbake melding fra dem på dette og årsaken til mine problemer.

Det eneste jeg har fått beskjed om er å kjøre Tptest gjentatte ganger noe jeg har gjort,og den viser at hastigheten er i fritt fall utover dagen/kvelden der jeg blir liggende på Ca.49% og nede i 37%.

Kjenner frustrasjonen koker,og måtte ha skjerpet meg hver gang at noen tar Tlf. i andre enden etter å ha ventet i opptil 90 min.

For jeg regner med at de som sitter som kudekonsulenter i andre enden ikke kan gjøre noe med det uten å ta kjeft fra flere missfornøyde kunder....mens regningen strømmer inn. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat det samme problemmet som deg, Koker hos meg å . Har ringt ,sendt mail, tar en time ca å komme igjennom, for det svare du fikk, sende mail er dødfødt.

 

Linjen min er fin fra 0200- 1400- 85%-97%

Fra 1400-0200 - 20% -47% på tpt-testen

 

Har sjekket pc min tusen ganger, men Tiscali sier det er min feil at ikke jeg for det jeg skal ha, Virus . nettverkskortet , sier dem alltid.

 

Tiscali 1024/256

Tromsø/Tromsdalen

XP Pro

Nytt nettverkskort

Norton 2004

AntiSpy

Ad-aware 6.0

Lenke til kommentar

Vel problemet rammer oss her i kalde Nord,det er det ingen tvil om.Kjenner flere her oppe som har samme linjen som meg og de ligger på samme dårlige hastighet.

Det værste er at jeg ikke får tilbakemelding fra dem på hastigheten min som er så lav om kvelden at jeg har problemer med å komme inn på de forskjellige sidene.

 

For å gi et eksempel så klarer jeg ikke å få kjørt en oppdatering på Norton siden hastigheten nå ligger så lavt,og Tptest gir error siden den ikke klarer å fullføre...

Lenke til kommentar

Høres kjipt ut med dårlig hastighet. Har 10mbit selv :).

 

Men når du kjøper 704/128 er det kun den høyest oppnåelige hastigheten du kan få. Er du maks uheldig og du tilhører en sentral med storforbrukere, blir det mindre båndbredde på dere alle med samme tjenesteleverandør (ISP).

Men selvfølgelig er dette uheldig for den/ de dette rammer. Men man bør jo i noen tilfeller få opp mot teoretisk hastighet, utenom "travel time".

Lenke til kommentar

Hei og hå. Vil bare nevne at på den forrige plassen jeg bodde så hadde jeg tiscali 704-linje, og der var det litt "uggent". Her hvor jeg bor nå, så suser det og går med tiscali, jeg tester jevnlig på itavisen, og ligger faktisk stort sett rundt nedlastingshastigheter på mellom 725-740 kbit/s. med ei 704-linje.. En annen ting om Tiscali er at jeg omtrent ALDRI har opplevd at linjen har vært nede, en eller to ganger tror jeg. (siden mars i fjor!!

 

:-)

Endret av Etaten
Lenke til kommentar

Jeg har selv tiscali 704/128 linje.De 7-8 siste dagene har jeg hatt en hastighet som minner meg om det gamle modemet ca 150kbps opplever jeg,samme når på døgnet det er.har kontaktet kundeservice utallige ganger over mail,men får aldri svar,og ringe dem vil jeg helst ikke ettersom man da blir sittende en stund(sist gang var det 1 time og 15min) og da sa jeg noen ord som tydeligvis skremte han som svarte i andre enden,så han la på.Jeg vurderer faktisk og si opp,selvom jeg har 10mnd igjen på bindings tiden.Og om jeg betaler oppsigelses gebyr?Ikke ******. :grumpy:

Endret av oizann
Lenke til kommentar

Har fått vite at de ikke har eller mangler kapasitet og at de må oppgradere linja si.Problemet ligger mellom Trondheim og Tromsø.

 

Til de med dette problemet bør gjøre som meg,ta kontakt med Lindorf og snakke med dem for det er ikke aktuelt å betale en krone før dette er rettet opp,noe de på Tiscali ikke kunne si noe om siden de har bestilt deler som dem sa de ikke hadde ide om når de ankom. :shrug:

Lenke til kommentar

Da jeg snakket med Lindorf skrev de ned hva jeg sa,deretter skulle de ta kontakt med Tiscali via mail der de krevde at Tiscali tok kontakt med meg.

Det de sa var at jeg måtte sende et brev til dem på dette,skulle bare bruke adressen som stod på regninga da de mente at jeg ikke burde betale for noe jeg ikke fikk.(Hyggelig dame der :-) )Hun sa også at jeg kunne heve avtalen med dem etter kjøpsloven noe jeg kommer til å gjøre.

Desverre så har jeg ikke Tlf nummret til Lindorf her,men det er bare å ringe opplysningen.

Lenke til kommentar

Bare en ting å si. Send brev til Tiscali der du tvister(bestrider)kravet. Så lenge du har tvistet kravet kan ikke Tiscali sende dette til inkasso. Dette i følge inkassolovgivningen. Du skal ikke betale for en tjeneste du ikke har fått! Tvist kravet! Og stå på!

Lenke til kommentar

Jeg vil oppfordre de som ikke har prøvd ennå å kjøre en virussjekk,hadde akkurat samme problemer selv,lastet først ned DUmeter hvor jeg oppdaget at linjen min gikk på fullt ut hele tiden,kjørte så ett oppdatert virussjekk og fant en orm så lå å sendte for harde livet og strupet hele linja, gikk fra modemshastighet til 720-730 med en gang :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...