Cappoile Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Ålreit, jeg trenger virkelig hjelp. Akkurat nå opplever jeg veldig vond smerte mellom ribbeina, under brystene. Jeg har hatt det her ett par ganger før, men dette er første gang i år. Jeg fikk smertene for ca. 2 timer siden og til vanlig bruker det å vare i et par timer. Det føles ut som om noe vil grave seg ut rett ut fra huden min når jeg beveger meg. Jeg føler meg varm, også føler jeg meg iskald. Jeg er også veldig kvalm og har klar en bøtte. Dette er utrolig vondt for meg og utrolig ubehagelig, jeg klarer ikke legge meg ned for det gjør for vondt. Noen som har noen ide om hva dette er? -Takk. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Ålreit, jeg trenger virkelig hjelp. Akkurat nå opplever jeg veldig vond smerte mellom ribbeina, under brystene. Jeg har hatt det her ett par ganger før, men dette er første gang i år. Jeg fikk smertene for ca. 2 timer siden og til vanlig bruker det å vare i et par timer. Det føles ut som om noe vil grave seg ut rett ut fra huden min når jeg beveger meg. Jeg føler meg varm, også føler jeg meg iskald. Jeg er også veldig kvalm og har klar en bøtte. Dette er utrolig vondt for meg og utrolig ubehagelig, jeg klarer ikke legge meg ned for det gjør for vondt. Noen som har noen ide om hva dette er? -Takk. første som slo meg er gallestein? Men anbefaler å ta en tur til legen, da det eksisterer mangt med ting som kan være galt. Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Ålreit, jeg trenger virkelig hjelp. Akkurat nå opplever jeg veldig vond smerte mellom ribbeina, under brystene. Jeg har hatt det her ett par ganger før, men dette er første gang i år. Jeg fikk smertene for ca. 2 timer siden og til vanlig bruker det å vare i et par timer. Det føles ut som om noe vil grave seg ut rett ut fra huden min når jeg beveger meg. Jeg føler meg varm, også føler jeg meg iskald. Jeg er også veldig kvalm og har klar en bøtte. Dette er utrolig vondt for meg og utrolig ubehagelig, jeg klarer ikke legge meg ned for det gjør for vondt. Noen som har noen ide om hva dette er? -Takk. første som slo meg er gallestein? Men anbefaler å ta en tur til legen, da det eksisterer mangt med ting som kan være galt. Har lurt på det selv, men som du sier det finnes mange forskjellige ting det kan være. Har vært hos lege og hun ville jeg skulle ta en avføringstest slik at hun kunne sende den videre til folk på større sykehus for å undersøke. Nå har det gått ett par måneder, trur jeg sende den inn i høsten en gang... og jeg har ikke fått noe tilbake melding på det så jeg vet ikke... Nå er heldigvis smertene litt borte, tok en paracet, Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 ville allikevel ringt og etterspurt om resultater, og gi beskjed om at det er fortsatt et problem. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Det kommer litt ann på plassering. Gallesmerter ligger under høyre ribbein, nedre kant, men kan ha strålingssmerter så det kjennes ut som det er mot midten og endog mot venstre. Bukspyttkjertelsmerter sitter mer midt under brystbeinet. Jeg tungt plaget av slikt så har erfaring. Gallesmerter for meg kjennes ut som om det sitter noen og klemmer alt de orker på et organ med ei tang, det er en ekstremt intenst smerte som kommer i tak omtrent som kynnere kvinner får under fødsel. Gallesteinssmerter kan ikke dempes med annet enn rein morfin og spesialpreparater. Hvis paracet hjalp så er det noe annet. Endret 14. januar 2016 av vidarkri Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Siden du spør hva det kan være kan jeg si det kan være så mangt. Har man sterke smerter i det hele tatt så skal man oppsøke lege for plagene sine. Hvis dette har vedvart lenge og kommer på natten når du ligger så er det ikke uvanlig at man mistenker det kan være betennelse i spiserøret, men dette blir veldig svada allikevel. Du får oppsøke lege igjen og si at dette fortsatt plager deg og at du ønsker videre utredning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå