Jarlur Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Hei, har da fått installert kameraovervåking, funker utmerket. Men har et problem, hvert kamera har mulighet for å legge til en NTP server. Dette for å få riktig tid og dato. Jeg har da valgt og bruke; No.pool.ntp.org Men problemet er, når ''NVR'' starter på nytt, så nullstilles denne innstillingen på hvert kamera, noe som gjør at ntp server blir endret til en 169 adresse, dette er en alias ip adresse til Nvr. Når jeg skriver denne adressen inn på en pc som er koblet til samme nettverk med kabel, så kommer login vinduet til NVR. Prøvde det samme på trådløst nett, da kom ikke login vindu fram. Alle innstillingene på hvert kamera er riktig. Ser ut som hvert kamera bruker NVR som NTP server, siden de får en 169 adresse hver gang nvr startes på nytt. Hvert kamera og NVR har egen fast ip i samme range. Har prøvd med ip adresse istedenfor navn på ntp server. Har noen valg på hvert kamera angående tidsone etc. -Manuell -Sync med pc -Ntp server Eller har dere noen forslag på hva som må gjøres? kan nevne at på NVR så kan man velge egen NTP (fylle inn ip adresse der) Prøvde det. Den holdes der etter en restart, samt jeg kan velge flere forhåndsdefinerte (europe, etc) Noen forslag på hva som kan være problemet? Er et Vivotek system! Endret 13. januar 2016 av Jarlur Lenke til kommentar
wsp Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Høres ut som konfig ikke blir bevart ved restart. Kan være en løsning å tildele ip-adresse+ntp via dhcp. Gjerne statisk tildeling. Lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå