Gå til innhold

RPC?

mr_lf

Anbefalte innlegg

Jeg instalerte Win XP Pro på en helt ny disk, men når jeg vil feksn vil legge inn et program eller en driver, stopper instalasjoen etter ca 20% og en feil melding kommer opp. I den står det: RPC(remote procedyre call) ble skrudd av på en uventet måte. Lagre all informasjon og logg av innen et minutt. Så teller den ned. Jeg skriver "shutdown -a" i comand promt, og den skrur av nedtellinga, men da funker ikke explorer.exe som den skal. Jeg får ikke flytta filer i mapper, eller åpna filer i mapper. Jeg får ikke trykka på linker i ie som åpner nye vinduer åsså videre. Hva er galt? Harddisken er ny, og ikke brukt. Jeg hørete noen snakke om at det kan være MSBlaster, men hvordan kan det ha kommet inn på pc etter ca en dags bruk??? :roll:

Thx for svar!

LF :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Jeg hørete noen snakke om at det kan være MSBlaster, men hvordan kan det ha kommet inn på pc etter ca en dags bruk??? :roll:

Thx for svar!

LF :cool:

hehe tar nok ikke mer enn et par minutters bruk for blaster å komme inn på besøk... har hatt en liknende situasjon selv, og det var besøk fra den koselige blaster.

Men kjør removal og fix og en sjekk etterpå så skal alt være fint

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjekk liten "workaround":

Åpne START-> Kontrollpanel -> Administrative Verktøy -> Tjenester

Finn Remote Procedure Call (RPC) eller Remote Procedure Call (RPC) Locator (husker ikke hvilken av dem), gå inn på egenskapene.

På "Gjenoppretting" forandrer du fra "Starte maskinen på nytt" til "Gjør ingenting".

Så får du litt ekstra tid på deg til å fixe ting og tang ;)

Lenke til kommentar
Kjekk liten "workaround":

Åpne START-> Kontrollpanel -> Administrative Verktøy -> Tjenester

Finn Remote Procedure Call (RPC) eller Remote Procedure Call (RPC) Locator (husker ikke hvilken av dem), gå inn på egenskapene.

På "Gjenoppretting" forandrer du fra "Starte maskinen på nytt" til "Gjør ingenting".

Så får du litt ekstra tid på deg til å fixe ting og tang ;)

Den var neimen ikke dum :) Skal notere meg den :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...