Gå til innhold

Endre siden man får hvis man logger seg på ett gjestenettverk (Åpent Wi-fi nettverk)

Anbefalte innlegg

Hei,

Bare lurte på om noen her inne viste som om det lar seg gjøre og bytte den siden man får opp når man f.eks logger seg på ett gjeste nettverk?

Skal prøve å forklare det litt bedre: Ofte f.eks på flyplasser så kan man koble til ett åpent trådløst nettverk og får da opp en nettside i nettleseren der men man må godkjenne vilkårene eller registrer seg. Noen av de nettverkene har også en timeout osv.

Jeg ønsker og sette opp noe slikt, men ønsker å lage min egen side. Noen som vet hva det heter eller hvordan man gjør det?

Eller om det går ann og lage ett nettverk slik at hvis man kobler til det kommer man rett inn på en adresse?

Takk for svar på forhånd :)

Endret av mohamedina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror pfsense støtter captive portal.

Alternativt så kan du kjøpe aksesspunkt fra ubiquiti for jeg vet at kontrolleren til ubiquiti støtter dette.

Kontrolleren til ubiquiti er forøvrig software som krever at du har en egen maskin du installerer det på men går fint å kjøre det på en rasperry pi f.eks.

Hvis ikke må du over i enda mer avanserte rekker som f.eks mikrotik eller cisco kontrollere for wifi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...