Fermate Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg har begynt å kikke på Moskusample for å lage en HS plugin til Kaffetrakteren. Først har jeg en design greie: Dersom jeg åpner TCP porten på trakteren vil den sende meg 7 status bytes hvert 5. sekund helt til jeg lukker porten. Jeg synes det er unødvendig å ligge å lese den statusen kontinuerlig(?) Skal jeg sette en poll tid i plugin configen? Jeg kan jo lage det sånn at dersom jeg ved poll finner at den jobber så kan jeg gå over til å polle oftere (eller lese kontunuerlig) til den er ferdig (blitt kald) Og i de tilfellene hvor det er plugin'en som starter traktingen (og ikke noen trykker på trakteren manuellt) kan jeg jo gå i den modusen med en gang.. Bruker jeg en sånn timer som du har brukt til den pollingen? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Jeg hadde tatt imot data hvert 7. sekund. Det gjør jo absolutt ingenting, du trenger ikke (og burde ikke) oppdatere status på devicen(e) med mindre det er noe å oppdatere. Og så vet du at hvis du IKKE har fått data på et halvt minutt (selv etter en re-oppkobling) så er kaffetrakteren offline. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå