Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ønsker å gå videre med livet mitt, men sliter..

Anbefalte innlegg

Jeg ble dumpet helt i starten av nye året. Alt virket bra på siste treff, men han ville ikke ha noe som helst kontakt igjen. Jeg har kjent han siden sommeren 2014.

Jeg ønsker å få livet mitt til å gå videre, men jeg har det veldig vondt nå. Blir sint på meg selv, fordi jeg ikke orker å forsøke å bli kjent med noen nye menn.

Er det naturlig at jeg kan føle meg deppa akkurat nå?  Noen råd?

Anonymous poster hash: 97eb3...8fe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres nesten ut som min situasjon. Det hendte også på starten av året, og hun vil ikke ha noe mer kontakt. Det er veldig vondt og trist å ikke snakke eller skrive med henne lengre, men jeg lar henne være i fred. 

Jeg vet at det vil gå bedre med tid. Jeg ønsker også å gå videre, men merker at jeg ikke er klar/klarer det enda. Men som sagt, det trenger tid. Jeg har flørtet litt, og har muligheten på hook ups, men akkurat nå blir jeg bare kvalm av tanken på noen annen.

Så ja. Bare lev igjennom sorgen, så går det bra. Og du MÅ jo strengt tatt ikke bli kjent med noen nye menn nå, ta tiden til hjelp så kommer det av seg selv etterhvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det at du ikke ønsker noen andre ca. to uker etter et slikt brudd er veldig unaturlig. At alt kjennes helt bunnløst forferdelig etter noe slikt tror jeg de fleste kan forstå - det er en helt vanlig reaksjon, og ikke en depresjon som sådan (sjøl om følelsene er veldig like). Det er viktig å bruke tid til å deppe, tenke på og bearbeide det som har skjedd, men samtidig vil det kanskje hjelpe å prøve å finne på aktiviteter som gjør deg glad når du kan også. Det er ikke sikkert det fungerer sånn med en gang, men det går kanskje fortere om du prøver. Alt etter når du føler deg klar.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det at du ikke ønsker noen andre ca. to uker etter et slikt brudd er veldig unaturlig. At alt kjennes helt bunnløst forferdelig etter noe slikt tror jeg de fleste kan forstå - det er en helt vanlig reaksjon, og ikke en depresjon som sådan (sjøl om følelsene er veldig like). Det er viktig å bruke tid til å deppe, tenke på og bearbeide det som har skjedd, men samtidig vil det kanskje hjelpe å prøve å finne på aktiviteter som gjør deg glad når du kan også. Det er ikke sikkert det fungerer sånn med en gang, men det går kanskje fortere om du prøver. Alt etter når du føler deg klar.

Ja, nå orker jeg ikke å gå videre. Er sikker på at han holder på med noen allerede, men jeg orker det ikke!. Han vil ikke vite av meg, og jeg har forsøkt å få han til å prate, men det nytter ikke. Han vil ikke prate samme hvor tungt jeg tar at han ikke kan prate ut engang. Trøsten er at en sorgreaksjon er normalt. Takker for svarene. 

Anonymous poster hash: 97eb3...8fe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...