Gå til innhold

Ser treningsprogrammet mitt greit ut?

Ravnen

Anbefalte innlegg

Jeg har bygget treningsprogrammet mitt på øvelser som skal dekke det meste og ikke være isolerende. Treningsprogrammet er basert på stronglift sitt program, med endringer på reps og sets for å fokusere på volum.

Dag 1

Knebøy 12x3

Roing med stang 12x3

Benkpress 12x3

Dag 2

Knebøy 12x3

Skulderpress 12x3

Markløft 10x3

Jeg vil forsøke å øke vekten etter hver treningsøkt, og skriver en fortløpende treningslogg. Det vil være ca 1 dags pause mellom hver treningsøkt, og 2 om nødvendig. Dette programmet tar i praksis 45 min å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke så veldig "greit" ut i mine øyne. :)

Her har du altså et rent styrkeløftprogram som du har bygget om til volumprogram - uten å endre på øvelsene. Ingenting av dette er veldig logisk.

Det er en grunn til at du finner disse øvelsene i et styrkeprogram - de er myntet på å bli sterk, og fokuset på å bygge er lite, mindre eller ikke eksisterende. Derfor kjører de fleste en blanding av baser i lavreps for styrke og isolasjonsøvelser i høyreps for volum.

Det positive du kan trekke ut av slike programmer er læren om progresjon i treningen og hvordan den fungerer - men bytt for all del disse øvelsene ut, og fokuser på øvelser som er egnet for volum om det er det du er ute etter - dvs isolasjonsøvelser. :)

Lenke til kommentar

Hvis du trener på et treningstudio som Elexia eller Fresh anbefaler jeg deg å skaffe deg en personlig trener så han kan vise deg teknikk og lage et treningsprogram tilpasset til deg. Jeg hadde selv personelig trener i dag og fikk en god plan. Å øke vekten etter hver treningsøkt tror jeg blir voldsomt mye. Øk heller vekten pr 2 uke hvis du føler at du må løfte tyngre

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar

Burde ha flere egenvektøvelser ellers ville jeg har foreslått et vanlig 5x5 program fordi som vil øke mest mulig volum. Men siden du ikke har lyst til å følge de klassiske isolasjonøvelsene, må det bli mer som dette om du ønsker å bygge muskler og bli mer definert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...