Gå til innhold

[Løst] backup av SQL ved bruk av mysqldump via batch problem


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg prøver å lage en batchfil som tar en backup av SQL databasen via en batch fil. Denne vill kjøres fra ett scada system når det trengs. Men, jeg har ett veldig rart problem. 

 

Om jeg navigerer meg inn til plasseringen av mysqldump.exe via cmd manuelt og kjører programmet der i fra manuelt går det helt fint, fil opprettes og den inneholder databasen. 

 

jeg kjører da denne kommandoen: 

mysqldump -uroot -ppassord databasenavn > C:\test.sql

 

Dette fungerer feilfritt så lenge jeg kjører det manuelt, men med en gang jeg kjører via batch får jeg problemer. 

 

Jeg har testet dette på utallige måter og googlet meg "gal" og testet alt jeg kommer over. 

Men slik jeg prøver nå er å navigere meg til plasseringen av programmet og så kjøre programmet som over, noe slik: 

 

cd c:\....plassering av .exe

mysqldump -uroot -ppassord databasenavn > C:\test.sql

 

Ut av dette får jeg en tom test.sql fil og denne feilmeldingen: 

 

mysqldump: Got error: 1045: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) when trying to connect.

 

 

Det som er så rart er at jeg verken prøver å logge meg inn som ODBC og at jeg prøver MED passord. 

 

Har prøvd så mange varianter nå at jeg aner ikke hva mer jeg kan prøve. Noen som har opplevd dette eller som har noen tips? 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...