Håkonv Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 3000 tilsammen? Glem det1500,- for element, og 1000,- for brukt monoblokk og 500,- for ekstra ting hørest no ikkje heilt urealistisk ut... Man kan jo ikke akkurat "sette opp et forslag" når det er snakk om å kjøpe ting brukt, merk også at han i utgangspunktet også skulle ha et komp sett som nå er redigert bort. Fortell meg gjerne også hvor man får kabler og materiell til kasse til 500 kroner. Høyttalerene fann jeg ut at jeg bare kunne utsette Papsen betala basskasse materiell, og jeg har kabler liggendes Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Det er sannsynligvis hverken enkelt, rett størrelse, rett form eller rett materiale til å få god lyd ut av. Alt er mulig, men så lenge du har plass ville jeg mye heller hatt en kasse baki. Så lenge du stropper den fast kan du alltids ta den ut når du trenger plassen. Ser enkelt ut... og det skal vere ei rundt kasse under ditta, å tenke å bruke mdf. Skrev at det skulle vere noko lignandes, ikkje heilt likt. Tenkte med eit element og port. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Skal du ha port så er det ikke bare å ta en hvilken som helst kasse og sette inn et rør. Både kassa og røret må regnes ut med diverse matematiske formler for at det skal stemme. Du kan eventuellt finne diverse kalkulatorer på nettet som gjør dette. Skal du bare ha en kasse som tilfeldigvis passer nedi der bør du ha en lukket kasse. Disse er mye mer tilgivende. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Skal du ha port så er det ikke bare å ta en hvilken som helst kasse og sette inn et rør. Både kassa og røret må regnes ut med diverse matematiske formler for at det skal stemme. Du kan eventuellt finne diverse kalkulatorer på nettet som gjør dette. Skal du bare ha en kasse som tilfeldigvis passer nedi der bør du ha en lukket kasse. Disse er mye mer tilgivende. Skal regne det ut. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Kan eg bruke glava som dempervatt i basskassa? Blir det for tynt med 3mm vegger på kassa? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Ikke bruk glava hvis du skal ha porta kasse. 3mm er alt for tynt. Anbefaler minimum 16mm MDF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå