Schreiber Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Har lyst til å lage et 2D plattformspill, men hvordan skal jeg i det hele tatt starte? Har prøvd diverse programmer som Game Maker, Construct2 osv, og selv om det er lett nok å lage noe der, aner jeg ikke hvordan jeg skal publisere det ferdige produktet. Noen som har et tips? At et program koster litt gjør ikke noe. Noen hundre går fint, men jo billigere, jo bedre. Det jeg ser etter er i hovedsak et program som er avansert nok til å lage bra ting, men som også er lett å sette seg inn i, og ikke minst har en lettt måte å gi ut det ferdige spillet på. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Har lyst til å lage et 2D plattformspill, men hvordan skal jeg i det hele tatt starte? Har prøvd diverse programmer som Game Maker, Construct2 osv, og selv om det er lett nok å lage noe der, aner jeg ikke hvordan jeg skal publisere det ferdige produktet. Noen som har et tips? At et program koster litt gjør ikke noe. Noen hundre går fint, men jo billigere, jo bedre. Det jeg ser etter er i hovedsak et program som er avansert nok til å lage bra ting, men som også er lett å sette seg inn i, og ikke minst har en lettt måte å gi ut det ferdige spillet på. Last ned Unreal Engine 4, det er gratis, og når du skal lage et nytt prosjekt, så velger du å bruke 2D-platformer templaten de har lagt med, så er det bare å begynne Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg foreslår at du bruker Cocos2D eller Unreal Engine, da får du erfaring med C programmering, noe som vil være nyttig om du ønsker å lage mer avanserte spill i fremtiden. Og hva mener du med å publisere den, ønsker du å publisere den på Google Play og Apple Store. Det kan jeg fortelle deg ikke er så lett, og jeg vil foreslå at du bruker tiden på å lære deg mer om programmering først. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2016 Takk for tips. Skal ta en titt på Unreal Engine. Med å publisere mener jeg å legge det ut et sted så folk finner det. GameMaker har så vidt jeg vet bare en .exe-film, og aner ikke hvordan Construct2 lar oss gi ut noe som helst. Kan langre som android-program osv, men hvordan får folk tak i det? Har ingen interesse av å tjene penger på dette. Er bare som ren hobby. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå