Gå til innhold

Ferdigbygd eller ei? 980 Ti

Anbefalte innlegg

Hehe du er kranglete du .. Jeg bryr meg ikke om det kalles entusiast eller ikke. Folk kaller BMW 320 for sportsbil også.

Men hvis du med hånden på hjertet kan si at du heller ville brukt 20K på et bygg med 6700 (det er fortsatt ingen K her) enn 5820K så får det bli din sak. Jeg er ikke enig, men sånn er det.

Det å BYGGE en maskin med 6700K (som da blir billigere) er en helt annen sak.

Igjen ... Jeg kommenterte TS sin Komplett-maskin, og hvis man er villig til å bruke 20K på DEN maskinen, så er det smartere å bruke 20K på et 5820K bygg. Bygger man en 6700K maskin, så blir denne rimeligere og er også et fantastisk maskin. Det samme gjelder 6600K som er enda billigere.

OK nå er jeg ferdig.

Edit: Og der var din edit ja. Vi er jo enige :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, hva er da  6700/6700K da, amatør serie :shrug:

Det er performance serie, noe jeg skrev, gidd i det minste å les kommentarene mine før du skal svarer meg.

Alle i7 er high end/entusiast. Så har jeg så feil eller :hmm:

Nei, alle i7 er ikke high-end/enthusiast, de fleste i7 hører til enten mainstream eller performance segmentet til intel (nettopp fordi de har lavere cache, mindre lanes og færre tråder), mens enthusiast er forbehold til intels "extreme" prosessorer :)

Her er en liste over kodenavn til alle enthusiast prosessorene intel har gitt ut siden 2008 og frem til nå:

- Bloomfield

- Sandy Bridge-E

- Ivy Bridge-E

- Haswell-E

og Broadwell-E som lanseres neste år ;)

Joda, Ts ville ha 6700 og er ikke annet enn entusiast serie. Det er poenget mitt.

Nå må du gi deg med det "Skylake er entusiast" tøvet. Vi er nok alle her på forumet enige om at i7 6700/k er en rå prosessor, men det betyr ikke at det er enthusiast, for det er den jo ikke. Om man ønsker en enthusiast CPU er X99 veien å gå, men om man ikke er opptatt av slikt så vil 6700k holde lenge, i tillegg til å være hakket rimeligere på pris  ;)

Er man kun en averange gamer og forbruker så har man jo forsåvidt ikke bruk for en enthusiast prosessor, da disse er rettet mot heavy rendering og extreme gaming rigs som sluker PCI-lines :O

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Okay :hmm:

http://newsroom.intel.com/community/intel_newsroom/blog/2015/08/05/chip-shot-intel-unleashes-next-gen-enthusiast-desktop-pc-platform-at-gamescom

http://wccftech.com/intels-6th-generation-skylake-desktop-processors-platform-detailed-95w-enthusiast-quad-cores-confirmed/.

Alle linkene står det enthusiast. Så alle i7 er det. Ja er en stabukk, måket snø og ser en film før jeg legger meg.

Jeg skal ha meg ett x99 system.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
Vel vi er nok to der, kan være ganske sta selv xD

Men de sidene er jo bare bogus, sistenevnte wccftech har både hatt artikkel om GTX 990 ti med 24GB RAM og Benchmark hvor Radeon R9 390X har knust Titan X, så ikke den mest politelige siden akuratt. Om du sjekker wikipedia eller intel's egne nettsider så er det kun et utvalg av i7 prosessorene som er ethusiast, mest resten av i7 line-upen er kategorisert som mainstream og performance.

Det står mye rart på nettet, og at en eller annen tullebukk i en artikkel har klart å nevne Skylake som next-gen enthusiast CPU, sier vell sitt om hvor upålitelig siden er :p Forsåvidt så sier den første linken (newsroom) at Skylake er en enthusiast plattform, så ifølge den artikkelen er jo selv Skylake i3 en enthusiast prosessor, noe jeg tror selv du skjønner at må være feil. Det sier iværtfall sitt om hvor tullete den nettsiden er, for alle skjønner vel at i3 er low-end.

Jeg kunne sikkert funnet en artikkel som til og med ville kalt i3 for enthusiast, eller mener at at de gamle Intel Core2Duo prosessorene er bedre enn 5960X (bare for å ta litt hardt i) men det betyr jo ikke at det er sant.

Poenget mitt er at jeg stoler mer på intels egne nettsider eller nettleksikon (som wikipedia) enn hva som står i en artikkel som er postet fra en usertifisert kilde. Og både intels egne nettsider og wikipedia bekrefter at kun de mest ekstreme i7 prosessorene er enthusiast, så skjønner virkelig ikke hvorfor du velger og ikke tro meg. Siden det står jo ganske svart på hvitt.

Ingen av Skylake prosessorene er enthusiast, i tillegg til at alle ethusiast prosessorene har fått [kodenavn]-E fra 2011 og utover, slik som Sandy Bridge-E, Ivy Bridge-E og Haswell-E.

Om du ikke tror meg, sjekk på intels egen hjemmeside:

http://ark.intel.com/m/#@top-level/Processors/DesktopProcessors-sub

Går du inn på denne linken får du full oversikt over de ulike klassifiseringene, og øverst kan du klikke deg inn på "high-end" for å vise alle enthusiast prosessorene, og der er ingen av Skylake prosessorene listet opp ;)

Så om andre nettsider sier noe annet så er det irrellevant, da jeg tror www.intel.com er den mest pålitelige kilden :)

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...