Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hva kan jeg få for anlegget mitt?

Håkonv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er alderen på dette, litt avhengig av kjøper, alder og tilstand selvfølgelig.

Hvis jeg skulle kjøpt dette av deg:

Basskassen: 1500.-

Infinityhøytalerne: 300.- (jeg vet disse sikkert kostet en del mer, men finner en del av disse til 600-700 nye)

Forsterker: 5-600.-

Nå er dette hva jeg ville betalt for det, hvis jeg skulle solgt dette selv. Så ville jeg spurt etter 2K for basskassen, 500.- for 6x9", samt 700.- for forsterkeren. De som vil ha slikt kommer enten til å gi det du spør etter, eller de pruter...

Lenke til kommentar

No har jeg prøvd å finne ut hva jeg må ha i snart 3 dager. Tenker jeg bare spørr rett ut.

Jeg skal lage ny basskasse. Den skal vere 60L

Vet ikke om det er best med 2x10" eller 1x12" eller nokke heilt annet.

Vil helst ha port ogso, men har ikke peiling på hvor stor jeg må ha.

Skal ogso ha noken 5,25" høyttalere komponent.

Vil noken sette opp eit sett som ikkje koster over 3000,-?

Vil helst kjøpe alt med bassbrothers.no, men går and me andre nettsider ogso.

Lenke til kommentar

Hvorfor må kassa være akkurat 60 liter, største som er plass til i bagasjerommet? Porta eller ikke porta kasse kommer an på hvilken sub du velger og hvilket bruksområde det skal passe til. Det er generelt enklere å bygge lukka kasse (uten port), beregning av portlengde osv. kan være vanskelig om man ikke er spesielt erfaren.

Et høyere budsjett hadde vært å foretrekke, jeg ville anbefalt en forsterker til minimum 1500,- til subwooferne, og da har du 1500,- igjen til enten en god subwoofer eller to tålig gode noen. Hvilken bil er det snakk om? Nyere biler har gjerne relativt gode originalhøyttalere og brukbar originalspiller så det er mulig du kan drøye det med å bytte ut dette.

Hvis det ikke er mulig å strekke budshettet litt så bør du kanskje vurdere å kikke på bruktmarkedet. Skal du kjøpe nytt så er det relativt stusselige greier du får i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Skal ha kassa i hjulbrønnen. Å der er max plass 60L. Er en mercedes c klasse 1996 modell (w202)

Tenker å kjøpe:

http://www.bassbrothers.no/bilstereo/basshoeyttalere/12/pioneer-ts-w3003d4

Monoblokk tenker jeg å kjøpe brukt, men vet ikke hvor stor jeg trenger til dette elementet. (Vil ha eit svar som ikke er altfor komplisert, gjerne med t-skje)

Tenker at jeg skal selge det jeg har nå, får kanskje 3000,- å så bruke det på monoblokk og element. Høyttalerene som ble nevnt kan jeg utsette.

Lenke til kommentar

Planet audio er ikke så dyrt nytt, så den får du ikke så mye for. Kassa ble solgt på gatebil i sommer, for 1500kr, så ikke regn med så mye for den heller. 6x9" er det nesten ingen som bruker lenger (med god grunn), så der må du finne noen som ikke er så nøye på det, og som ikke har spes peiling, for å få solgt dem ;)

Skal du ha go lyd, så trenger du først og fremst en god spiller, så et godt frontsystem som monteres skikkelig, forsterker til front, og sub med forsterker. Det aller viktigste med tanke på sub, er riktig kasse, det gjør MYE for sluttresultatet.

For 1500kr, så hadde jeg IKKE kjøpt et nytt pioneer element, det er helt sikkert. Du får mye bedre for den prisen. Feks en DD redline 12", eller ennå bedre, en Gladen M-line 15" http://www.dynabel.no/bilstereo/subwoofere/subwoofere/15/gladen-m-line-15-15-subwoofer-stk

En sånn i 40-50L lukket kasse blir veldig bra, og passer fint til hjulbrønn ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Planet audio er ikke så dyrt nytt, så den får du ikke så mye for. Kassa ble solgt på gatebil i sommer, for 1500kr, så ikke regn med så mye for den heller. 6x9" er det nesten ingen som bruker lenger (med god grunn), så der må du finne noen som ikke er så nøye på det, og som ikke har spes peiling, for å få solgt dem ;)

Skal du ha go lyd, så trenger du først og fremst en god spiller, så et godt frontsystem som monteres skikkelig, forsterker til front, og sub med forsterker. Det aller viktigste med tanke på sub, er riktig kasse, det gjør MYE for sluttresultatet.

For 1500kr, så hadde jeg IKKE kjøpt et nytt pioneer element, det er helt sikkert. Du får mye bedre for den prisen. Feks en DD redline 12", eller ennå bedre, en Gladen M-line 15" http://www.dynabel.no/bilstereo/subwoofere/subwoofere/15/gladen-m-line-15-15-subwoofer-stk

Er litt misstenksom til merker jeg aldri har hørt om før...
Lenke til kommentar

Er litt misstenksom til merker jeg aldri har hørt om før...

Vel, det skal ikke rare søket til, før man finner ut at Gladen og DD er noe av det bedre man får ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...