Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ta med ruter på hotell og koble opp, eventuelt hvilken 4g ruter og dataabonnement uten binding er best?

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg lurer på om man kan koble til en wifi ruter som man har med seg hjemmefra trådløst til hotellets wifi og dele nettilkoblingen med sine elektroniske dingser eller er det bortkastet og tungvindt? Det er en side man må logge inn på nettet på for hver dings man vil koble til og begrenset antall dingser man kan koble til og jeg lurer på om man kan bruke ruteren for å omgå dette og dele internettet på flere dingser med samme tilgangskode?

Eventuelt hvis det ikke går an, hva er det billigste rene mobil dataabonnementet uten binding og med mest gigabyte som er å få tak i her til lands og hvilken mobil ruter skal jeg kjøpe til det abonnementet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om man kan koble til en wifi ruter som man har med seg hjemmefra trådløst til hotellets wifi og dele nettilkoblingen med sine elektroniske dingser eller er det bortkastet og tungvindt? Det er en side man må logge inn på nettet på for hver dings man vil koble til og begrenset antall dingser man kan koble til og jeg lurer på om man kan bruke ruteren for å omgå dette og dele internettet på flere dingser med samme tilgangskode?

Kommer an på hotellets løsning. På noen steder hadde det kanskje gått. Men at annet problem er å finne en ruter som gjør det du ønsker. En del rutere kan settes i repeater-modus, men da slås DHCP av. Og da er du like langt...

Lenke til kommentar

Innloggingen kan bli ett problem å få til da.

Men en løsning jeg ser for meg er en maskin med Linux hvor du tar inn og logger deg på WiFiet på hotellet på vanlig måte.

Deretter ett trådløst nettverkskort ekstra eller et WiFi Aksesspunkt / router og TP kabel som du plugger inn i Ethernet porten på laptopen.

En liten konfig av nettverket og NAT oppsett på laptopen og ut på Ethernet biten så kan du da bruke laptopen for å bli autentisert på hotellets WiFi, og hvor du da kan dele videre uten innlogging på andre dingser.

Du må da riktignok logge deg inn første gang i nettleseren på laptopen for å bli godkjent på hotellets nettverk.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...