Gå til innhold

Gratis shell eller bnc server?

OKKOKK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg veit om 3 steder. men jeg gidder ikke si det  *grin*

KAn hjelpe deg i gang med at det er større sjanse for at du finner det på IRC enn her. for bnc'r og eggdrop skal være på IRC de og!

Jo vær så snill a, si det a?

Er vel det du vil vi skal si nå :lol:

Hehe.. Nei ikke akkurat. Det er egentlig bare for å "plage" topic starter *grin*

Edit: typo

Edit2: selv om det er litt sent så kan jeg og nevne at jeg gjorde det for å si at det finnes folk som gir bort dette gratis. var så mange som nevnte at det skal man lete lenge etter ;)

Men hvorfor ikke kjøpe da? koster vel 300 kr i året eller noe sånt?

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Tør jeg poste mer i denne tråden tru :roll:

Men litt info kan være kjekt hvis du vil bruke shell fra en som leverer gratis shell..

Du er veldig avhengig av å bruke nettverk som støtter ipv6 protokollen.

Hvis du har tenkt deg bnc på undernet eller quakenet så kan du bare glemme det egentlig. Da jeg og ingen andre jeg har snakka med veit om servere på disse nettverkene som støtter ipv6. Grunnen til at de bruker ipv6 på disse er fordi at de som regel kun har en ipv4 ("vanlig" ip) adresse som skal fordeles på rundt 200-300 brukere. Dette vil ende med en såkalt d-line eller k-line med mindre man har flaks ;) Såkalt ip spam.

Det vil kunne være ca 4-5 stk på hvert nettverk med denne ip'n. noe som er litt svakt egentlig.

Hvis du er en bruker av efnet eller IRCnet så vil det gå relativt greit da disse har et par servere med støtte for ipv6. Nevner ikke flere nettverk.

Du finner en liten liste på http://ipv6.dhcp.nu over irc servere som støtter ipv6 :)

Og til en annen sak. En grunn til at jeg ikke sier hvor du finner det, er for at de som driver disse er ikke intresert i alskens folk som skal ha bnc men ikke veit hva det er osv. Dette spørsmålet har jeg sett svært ofte: "Jeg har satt opp eggdrop, hva kan jeg gjøre nå?"

Eller; "jeg har satt opp bnc, hva kan jeg bruke den til?"

Holdt på med gratis shell for en stund sia.

Det er mye dritt i gratis shell miljøet (ikke dop og sånn :p: ) men hacking og ødelegging. Og ikke minst DoS. Jeg stiller meg nøytral til alle, og vil derfor ikke utsette disse leverandørene for folk som finner på sånt. (det finnes sikkert noen personer som driver på med sånt her på forumet, det finnes overalt)

Det blir ganske mye jobb for folka som driver serveren. altså vedlikehold, DoS øke sikkerheten hele tia, osv. Har litt erfaring i dette faget når det kommer til gratis shell og ting som pleier å skje. selv ble jeg utsatt for 4 hacker angrep på en uke. MERK: UTEN mulighet for gratis shell. jeg hadde en webserver og tre private bnc'er der. det var alt som skulle til. :grumpy:

Jajo. litt info er alltid kjekt å ha. ble kanskje litt mye men jaok. :D

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...