Gå til innhold

vmWare og Windows XP OEM-installasjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ga meg i kast med vmWare-installasjon for noen uker siden for å kunne spille eldre spill. Jeg installerte så Windows XP, men fikk problemer med aktiveringen (hadde ulike aktiveringsnøkler liggende som skulle fungere, men ingen gjorde det). Oppdaget så at det var en OEM-versjon som var installert. Nå står jeg helt fast og kommer ikke inn på OS'et uten å aktivere det, men aktiveringen er heller ikke mulig å få frem. Systemet stopper helt opp så fort jeg prøver.

Har brukt dagesvis på å google meg gjennom ulike råd som ikke har vært til hjelp, så nå henvender jeg meg her i håp om å få hjelp. Må jeg installere Win XP på nytt, eller er det fortsatt håp? Har ikke så lyst til å måtte installere alt på nytt igjen, inkl spill og alt som er...

Er tråden upassende eller feil plassert, beklager på forhånd.  :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7

Men min erfaring er ekte windows XP Professional funger bedre, ikke noe virtuliseringsdritt.

Problemet er at den ikke virtuliser skjermkortdrivere for XP slik at du kan laste ned drivere for XP fra nvidia\AMD.

Så er ikke sikkert det vil fungere uansett, men verdt å prøve for programmer beregnet for XP.

Har fremdels XP installert men bruker ikke gamle spill så ofte lengere.

Har ikke prøvd dosbox\D-Fend Reloaded men verdt et forsøk som siste utvei.

Alterantivet er å prøve å laste ned piratkopi av XP.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7

Men min erfaring er ekte windows XP Professional funger bedre, ikke noe virtuliseringsdritt.

Problemet er at den ikke virtuliser skjermkortdrivere for XP slik at du kan laste ned drivere for XP fra nvidia\AMD.

Uten at jeg orker å gå så fryktelig mye inn på det, så er det ikke ett så stort problem å virtualisere skjermkortet, det har sjelden vært ett problem for meg iallefall.

Det kjedelige er at det er nesten enklere å spille disse gamle spillene i linux med Wine, dessverre er ikke wine portet til windows. 

Lenke til kommentar

Har nylig oppgradert til windows 10 og min erfaring er at windows 10 kjører flere spill enn windows 7 greier. gamle også faktisk som f. eks Max Payne, Diablo 2 og Grand theft auto 3. som jeg ikke fikk til å virke i win 7. hva har du tenkt til å spille?

Lenke til kommentar

Har nylig oppgradert til windows 10 og min erfaring er at windows 10 kjører flere spill enn windows 7 greier. gamle også faktisk som f. eks Max Payne, Diablo 2 og Grand theft auto 3. som jeg ikke fikk til å virke i win 7. hva har du tenkt til å spille?

De tre funker i 8.1 også. Var Windows 7 så kresent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...