Zoone Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Hei! Jeg ga meg i kast med vmWare-installasjon for noen uker siden for å kunne spille eldre spill. Jeg installerte så Windows XP, men fikk problemer med aktiveringen (hadde ulike aktiveringsnøkler liggende som skulle fungere, men ingen gjorde det). Oppdaget så at det var en OEM-versjon som var installert. Nå står jeg helt fast og kommer ikke inn på OS'et uten å aktivere det, men aktiveringen er heller ikke mulig å få frem. Systemet stopper helt opp så fort jeg prøver. Har brukt dagesvis på å google meg gjennom ulike råd som ikke har vært til hjelp, så nå henvender jeg meg her i håp om å få hjelp. Må jeg installere Win XP på nytt, eller er det fortsatt håp? Har ikke så lyst til å måtte installere alt på nytt igjen, inkl spill og alt som er...Er tråden upassende eller feil plassert, beklager på forhånd. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg bruker xp fast for spilling på laptopen min lasta ned herfra og måtte aldri aktivere noe nøkkel. merk at er 32 bit windows da. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Om du istedenfor laster ned Windows Virtual PC, mener jeg du kan laste ned WinXP ferdig installert og gratis/med lisens fra Microsoft mener jeg. Gjorde dette for en stund siden, vet ikke hvordan det er nå. Lenke til kommentar
Zoone Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Takk for tips! Skal ta en titt på linken. Jeg har Windows 7 Home, så kan ikke bruke Virtual PC og XP-mode. :/ Endret 14. januar 2016 av Zoone Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7 Men min erfaring er ekte windows XP Professional funger bedre, ikke noe virtuliseringsdritt. Problemet er at den ikke virtuliser skjermkortdrivere for XP slik at du kan laste ned drivere for XP fra nvidia\AMD. Så er ikke sikkert det vil fungere uansett, men verdt å prøve for programmer beregnet for XP. Har fremdels XP installert men bruker ikke gamle spill så ofte lengere. Har ikke prøvd dosbox\D-Fend Reloaded men verdt et forsøk som siste utvei. Alterantivet er å prøve å laste ned piratkopi av XP. Endret 14. januar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7 Men min erfaring er ekte windows XP Professional funger bedre, ikke noe virtuliseringsdritt. Problemet er at den ikke virtuliser skjermkortdrivere for XP slik at du kan laste ned drivere for XP fra nvidia\AMD. Uten at jeg orker å gå så fryktelig mye inn på det, så er det ikke ett så stort problem å virtualisere skjermkortet, det har sjelden vært ett problem for meg iallefall. Det kjedelige er at det er nesten enklere å spille disse gamle spillene i linux med Wine, dessverre er ikke wine portet til windows. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Har nylig oppgradert til windows 10 og min erfaring er at windows 10 kjører flere spill enn windows 7 greier. gamle også faktisk som f. eks Max Payne, Diablo 2 og Grand theft auto 3. som jeg ikke fikk til å virke i win 7. hva har du tenkt til å spille? Lenke til kommentar
Zoone Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Takk for tips om link til XP; den fungerte perfekt. Kjører den via vmWare. Gamle simulatorspill som The Sims f.eks. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Har nylig oppgradert til windows 10 og min erfaring er at windows 10 kjører flere spill enn windows 7 greier. gamle også faktisk som f. eks Max Payne, Diablo 2 og Grand theft auto 3. som jeg ikke fikk til å virke i win 7. hva har du tenkt til å spille? De tre funker i 8.1 også. Var Windows 7 så kresent? Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Virker ikke ut av boksen iallefall må tweakes i alle retninger etter jeg oppgraderte (clean install) så fungerte det rett ut av boksen ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå