hkmod25 Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/swipe?utm_source=YouTube&utm_medium=Swipe&utm_campaign=Swipe_Youtube_Read_more Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Veldig spennende, vil denne kun fungere mot fibaro's egen kontroller eller er det håp om full støtte i "alle" løsninger? Og har du noen ballpark figure på pris? Lenke til kommentar
Tunlid Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Er det bare jeg som ikke klarer å se nytten av denne (gjelder også andre enheter der du skal veive ved armene i alle mulige retninger). Hvis du må være innen for en bestemt rekkevidde kan du like greit trykke på en knapp (av flere) på skjermen mener jeg. Men mulig jeg IKKE helt har sett lyset ennå, noen som kan overbevise meg? Den eneste nytten av "gesture" jeg kan se for meg er automatisering av kraner der bestemte håndsignaler bestemmer om man skal løfte eller senke lasten. Men dette vil ikke bli godkjent av sikkerhets hensyn ennå. Endret 13. januar 2016 av Tunlid Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Meh. Hvorfor? Fordi lyset går allerede av og på som det skal i de aller fleste situasjoner. I unntakene så er det allerede en bryter som gjør akkurat det jeg vil. Med mindre denne koster 3-400 kr (noe som er svært usannsynlig). En veggbryter er intuitiv, og kone + 2 barn forstår umiddelbart hvordan den brukes. En Fibaro Swipe glir en gimmick som man må læres opp til å bruke riktig. Jeg ser imidlertid ett sted hvor den kan brukes: Til å justere dimming på kvelden. Men for den antatte norske prisen (£100) så får man også fine nettbrett som har større bruksområder enn en FSwipe. Jeg har allerede diverse kontrollere spredt rundt omkring som kan dimme alle lysene for meg. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 muligheten for å bygge den inn/bak en annen overflate er for meg tiltalende Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Ja, det er supert! Til om ca. 2 år og den ikke lenger fungerer. Men under et bord kunne vært kult. Men igjen: Gimmick. Endret 13. januar 2016 av Moskus Lenke til kommentar
Tunlid Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Ja, det er supert! Til om ca. 2 år og den ikke lenger fungerer. Men under et bord kunne vært kult. Men igjen: Gimmick. Kan lett missforståes av andre hvis du veiver med hånden under bordet (treg responstid, enheten oppfatter ikke signalet) hele tiden... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Kan lett missforståes av andre hvis du veiver med hånden under bordet (treg responstid, enheten oppfatter ikke signalet) hele tiden... Jeg veiver jo over bordet i ekte "you don't need to see our identification"-stil. FSwipe er montert under bordet. Lenke til kommentar
DiderikFrom Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) Jeg har forhørt meg litt, og jeg blir usikker. Dette later faktisk til å falle i smak hos de som bare er brukere -- dvs. de som ikke er aktive på forumet, men de som vi bor sammen med og som vi tvinger masse automasjon på. Jeg skal følge med på reviews når denne kommer. Endret 16. januar 2016 av DiderikFrom Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Klarer ikke helt å se hva denne skal gjøre som man ikke kan gjøre med en vanlig tab? Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Fint for en slakter med blod på hendene Eller en kirurg...med sterile hender... ..som vil dimme lyset i operasjons salen ...Æ Lenke til kommentar
DiderikFrom Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) Nei, men sånne folk som begynner å himle med øynene når det snakkes om moduler/styring/systemer og slikt (f.eks. min samboer) syntes dette var en finfin ide. Jeg tror kanskje dette er noe som appellerer mer til de mer ikke-tekniske blant oss. Men ellers er jeg helt enig med dere. Endret 16. januar 2016 av DiderikFrom Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg tror kanskje dette er noe som appellerer mer til de mer ikke-tekniske blant oss. Det tror ikke jeg. Om noe kommer de å mislike det enda mer enn andre "rare påfunn". Men det kommer an på hvor godt det fungerer i praksis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå