henrikrox Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Hei Så jeg har prøvd flere usb penner og installere Ubuntu/linux mint fra disse pennene. Jeg har disablet fast boot og secure boot (i bios). Og har brukt alt fra unetbootin til å lage usb penner eller universal usb installer som ubuntu selv anbefaler i sin guide. Dette skjer. Jeg trykker f12 under boot, og velger try/install ubuntu. Den loader splash screen i et par sekunder så restarter den. Prøver igjen og igjen, og noen ganger kommer jeg inn i ubuntu. JEg får installert. setter opp manuelle partisjoner 30 gb root 2 gb swap resten på home Rebooter, men får ingen grub bootloader, sjekker windows, og ser partisjonene. Men til ingen nytte. Samme med linux mint. Help. Legger ved noen bilder som viser hva som skjer når jeg prøver å velge try/install ubuntu og den resetter seg. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) Hvilken Asus Acer maskin har du? CPU? 32- eller 64-bits Linux? Endret 12. januar 2016 av Omnithunder Lenke til kommentar
Nogge69 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Mistenker du har et problem med grafikk kort driveren.(Evt. annen driver) Sjekk om noen av disse linkene kan gi deg noen tips: http://askubuntu.com/questions/162075/my-computer-boots-to-a-black-screen-what-options-do-i-have-to-fix-it http://askubuntu.com/questions/703341/need-help-quick-error-nouveau-epfifo00000100-0-sched-errorunk06 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Omnithunder er inne på noe; noen maskiner er 64-bits, men har 32-bits UEFI (forstå det den som kan), dette gjelder ofte "billige" maskiner med Intel SoC, eksempelvis Z3735F. Karakteristisk for disse SoC'ene er at minnet (RAM) er innebygd, og ikke kan utvides, de kommer typisk med 2 GB eller 4 GB RAM, "non upgradeable". Det er en liten avsporing. Utfordringen her er at du trenger en Linux LiveUSB som skjønner at UEFI'n på maskina er 32-bits, selv om CPU'en er 64-bits. Min erfaring er at Fedora er mye bedre på dette enn Ubuntu og Debian (og distribusjoner som er basert på disse). henrikrox: har du prøvd en Fedora 23 minnepenn, for å se om den klarer å boote maskina? Endret 13. januar 2016 av tingo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå